PDA

Просмотр полной версии : Практичиский опыт перевозки рыбы и других гидробионтов авиатранспортом...


-SANYA-
24.09.2012, 16:05
Добрый день! Собственно интересует практичиский опыт перевозки рыбы и других гидробионтов авиатранспортом с наземным понятней и желательно легальным способом.:)
Поделитесь пожалуйста опытом! Можно ли с пакетом с рыбой, креветкой в ручную кладь? Был опыт перевозки папоротников купленых в Германии в зоомагазине упакованых в транспортировочный пакет, пропустили через детектор рюкзак, правда ни кто, что именно в рюкзаке не смотрел, а я промолчал и не настаивал :)... Хотя переживал как контрабандист:). В багаж побоялся здавать, зима была и не совсем понятно, что с ними там бы происходило. Но это растения, а вот с рыбой? :confused:

Официальное законодательство, что мне удалось найти не отвечает на мои вопросы, а именно Постановление КМУ
от 16.11.2011 р. N 1402 "Про затвердження Правил транспортування тварин" (http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/KP111402.html) говорит следующие: Особливості транспортування риби та інших гідробіонтів
65. Рибу рекомендується перевозити у прохолодну похмуру погоду у воді пониженої температури за умови насичення її киснем. Оптимальна температура води для перевезення теплолюбних риб становить 10 - 12° C влітку, 5 - 6° C - навесні і восени, 2 - 3° C - взимку. Слід уникати перевезення риб за мінусової температури. Для перевезення холодолюбних риб температура води влітку повинна становити 6 - 8° C, навесні і восени - 3 - 5° C.

Після завершення перевезення температуру в ємностях для перевезення доводять до температури, що реєструється у водоймі, в яку планується випустити рибу. Різниця у температурі води не повинна перевищувати 1 - 2° C для молоді (зокрема, личинок) та 3 - 4° C для риби після досягнення нею однорічного віку.

У разі перевезення риби у поліетиленових пакетах температуру води корегують шляхом їх занурення перед вивантаженням у водойму, в яку планується випустити рибу.

Розрахункові норми споживання рибою кисню під час перевезення наведено у додатку 3.

Норми завантаження однорічок коропу наведено у додатку 4.

Ємності для перевезення риби заповнюються чистою водою з нейтральною реакцією, яка не містить завислих часточок та за хімічним складом відповідає рибоводним нормам. Не допускається використання водопровідної води, обробленої хлором, колодязної та артезіанської води.

Під час перевезення риби воду необхідно аерувати. У спеціальних автомобілях та живорибних вагонах для аерації застосовують компресор або кисневі балони з редукторами. Перевезення риби в тарі без аераційних пристосувань у цистернах здійснюється з відкритими отворами.

66. Перед перевезенням риби проводиться дезінфекція ємностей, зокрема тих, у яких планується перевозити личинок та однорічок, шляхом їх оброблення 10 - 20-відсотковим розчином хлорного вапна та ретельного промивання.

67. Підготовка риби до перевезення здійснюється з додержанням таких вимог:

допускається перевозити рибу на всіх стадіях розвитку до інших рибницьких господарств за наявності ветеринарного свідоцтва або ветеринарної довідки;

проводиться клінічний огляд риби (не менш як 100 особин). Для паразитологічних досліджень відбирають 25 особин (три - п'ять з кожної водойми). У разі перевезення риби з природних рибницьких водойм проводиться огляд риби кожного виду, виловленої на різних ділянках. Аналогічні дослідження проводяться перед випуском риби у водойми;

призначену для перевезення рибу обробляють під контролем спеціаліста у галузі ветеринарної медицини засобами проти виявлених паразитів відповідно до встановлених інструкцій. Після оброблення проводяться контрольні іхтіопатологічні дослідження риби. У разі необхідності проводиться повторне оброблення риби;

не допускається завантаження у ємності для перевезення нагодованої риби. Годування риби припиняється не менше ніж за 12 - 15 годин до моменту завантаження до таких ємностей;

призначену для перевезення рибу обстежують, хворих і травмованих риб видаляють;

перед перевезенням рибу протягом кількох годин витримують у спеціальних проточних садках з чистою водою і високою концентрацією у ній кисню з метою очищення зябер від мулу, кишечника від екскрементів;

посадковий матеріал та молодь риби можна обробляти з профілактичною метою лікувальними розчинами безпосередньо під час перевезення у ємностях для транспортування. Для оброблення риби у ємностях для транспортування використовують органічні барвники, кухонну сіль, концентрація яких розраховується залежно від тривалості перевезення.

68. До перевезення допускається жива риба, рухлива, без механічних пошкоджень і наростів плісняви на тілі, із цілою лускою та шкірним покривом, цілими і чистими плавниками, непошкодженими очима, без пухлин на тілі, тонким шаром слизу на поверхні тіла.

69. У разі перевезення риби автомобільним транспортом застосовуються молочні бідони, каністри, поліетиленові пакети, канни, контейнери, ємності, встановлені на тракторних причепах, а також спеціалізовані живорибні машини.

70. Допускається перевезення риби у поліетиленових пакетах, що виготовляються з поліетиленового рукава завширшки 40 - 80 сантиметрів і завтовшки 0,07 - 0,15 міліметрів. Для перевезення риби можуть використовуватися два типи пакетів - стандартні поліетиленові пакети місткістю 40 літрів, насичені 20 літрами кисню, упаковані у стандартні картонні коробки, та великогабаритні пакети, які містять до 300 літрів води. У разі коли час перевезення молоді риби перевищує дві години, пакети наповнюють киснем у співвідношенні води та кисню 1:1, герметизують еластичними гумовими джгутами або металевими затискачами.

Тривалість перевезення молоді риби у поліетиленових пакетах розраховується за формулою:

В = У х Л / Д х П х К,

де Д - тривалість перебування у поліетиленових пакетах, годин;

У - критичний рівень вуглекислого газу (CO2), міліграмів на літр;

П - обсяг споживання кисню (O2), міліграмів на кілограм за годину;

Л - обсяг води, літрів;

К - коефіцієнт розчинення вуглекислого газу (CO2) у воді.

Значення коефіцієнта розчинення (К) залежно від температури:

Температура, °C
5
10
15
20
25

Коефіцієнт розчинення (К)
0,36
0,43
0,50
0,59
0,67




Час перевезення молоді рослиноїдних риб не повинен перевищувати 20 годин. Співвідношення ваги таких риб і води становить 1:80 - 1:200. Під час розрахунку оптимальної для перевезення кількості риби враховуються умови та тривалість перевезення, її фізіологічний стан. Оптимальна кількість молоді риби, що може перевозитися в одному поліетиленовому пакеті, наповненому 10 літрами води, становить 50 тисяч.

71. Допускається перевезення невеликих партій риби у каннах об'ємом 45 літрів (завдовжки 50 сантиметрів, заввишки і завширшки 30 сантиметрів). Аерація в каннах може здійснюватися за допомогою, зокрема, портативних аераторів.

72. Допускається перевезення риби у контейнерах, які встановлюються на автомобілях. Контейнери для перевезення риби та інших гідробіонтів повинні відповідати таким вимогам:

бути виготовленими з листового алюмінію;

аерація води всередині контейнера здійснюється за допомогою бензокомпресорної установки, вмонтованої на платформі автомобіля.

У контейнерах вагою близько 200 кілограмів та місткістю 1800 літрів допускається перевезення до 900 кілограмів риби.

Для тривалого перевезення лососевих риб застосовують контейнери, які мають подвійні стінки з пінополіуретановою ізоляцією. Під час перевезення великої кількості риби здійснюється регенерація води за допомогою капсул з іонообмінними смолами, а також видалення з води слизу та грубих механічних домішок з використанням механічного фільтра.

73. Для тривалого перевезення риби використовуються автотранспортні засоби, обладнані цистернами та пристроями, які забезпечують підтримання її життєздатності.

Аерація води під час такого перевезення здійснюється за допомогою повітряного компресора продуктивністю 10 куб. метрів на годину, який працює від двигуна автомобіля. Під час перевезення риби у холодну пору року до цистерни подається тепле повітря із теплообмінника, у теплу пору року додається лід, який перевозять у спеціальних відсіках.

Перед завантаженням риби в автоцистерну температура води доводиться до значення, передбаченого пунктом 65 цих Правил. З метою аерації води за 10 - 15 хвилин до завантаження риби до автоцистерни включають компресор, який працює протягом всього періоду перевезення. Автоцистерна заповнюється водою таким чином, щоб залишився повітряний простір заввишки 3 - 4 сантиметри для виходу відпрацьованого повітря.

74. Допускається перевезення риби на незначні відстані у брезентових чанах розміром 2 х 2 х 1,5 метра, що встановлюються на вантажних автомобілях та заповнюються водою в обсязі 2 куб. метри.

75. Перевезення призначених для розведення і акліматизації раків, риби, рибопосадкового матеріалу здійснюється відповідно до правил перевезення швидкопсувних вантажів на залізничному транспорті.

Риба перед перевезенням витримується в окремих водоймах або басейнах для підготовки до умов перевезення.

Риба перевозиться тільки в спеціальних живорибних вагонах у чистій воді, без шкідливих домішок із забезпеченням належної аерації (як правило, пасажирськими поїздами).

Перевезення морської риби здійснюється протягом усього року виключно у морській воді. Максимальний строк перевезення морської риби становить дві доби.

Співвідношення риби та води у вагонах з примусовою аерацією становить для:

амура, буффало, коропа, сазана, вугра - 1:1,25;

карася, лина - 1:1;

форелі, судака - 1:5;

білозірки, жереха, ляща, синця, товстолобика, щуки, в'язя та інших прісноводних риб - 1:2;

морської риби - 1:10.

У процесі перевезення видаляється загибла риба.

Раків перевозять у ящиках, між якими влаштовуються проміжки для циркуляції повітря, або в корзинах з лози у формі зрізаного конуса. При цьому раків перекладають сухим мохом, чистими сухими водоростями або сіном. Інтервал між виловом та завантаженням раків не повинен перевищувати 36 годин.

До перевезення допускаються тільки живі раки. Перевезення раків лиманних, озерних та ставкових здійснюється не пізніше ніж через дві доби, а річкових - до шести діб з моменту вилову.

76. Перевезення молоді лососевих та осетрових риб на значні відстані здійснюється авіаційним транспортом. При цьому використовуються поліетиленові пакети та ізотермічні контейнери для запобігання різким коливанням температури води.

В ізотермічному контейнері (розміром 158 х 51 х 46 сантиметрів) допускається перевезення до 50 кілограмів риби без води у рамках в один - два ряди. Контейнери повинні зберігати ізотермічність за температури від -20° C до +20. Під час перевезення рибу зрошують і охолоджують насиченою киснем водою кожні 20 - 30 хвилин. Тривалість перевезення в таких умовах становить три - чотири години.

Після прибуття літака до місця призначення рибу разом з водою поміщають у спеціальну живорибну машину, а потім - у ставок, який зариблюється.

77. Для перевезення риби морським та річковим транспортом використовуються живорибні судна типу "Акваріум", оснащені ємностями для транспортування (по 20 куб. метрів кожна), що вміщують до 55 тонн риби і можуть використовуватися для перевезення молоді осетрових риб з рибницьких заводів.

Для перевезення плідників, товарної риби та дрібних гідробіонтів застосовуються живорибні прорізи астраханського типу об'ємом 30 куб. метрів.

78. Перевезення живої риби для реалізації у торговельній мережі здійснюється згідно з вимогами ДСТУ 2284-93 "Риба жива. Загальні технічні умови".

79. Нормативи перевезення риби в рибницьких господарствах наведені у додатку 5.

Что будет если упаковать и сдать в багаж? Есть шанс, что выживут?

fishhelp
25.09.2012, 19:58
В багажном отделении не топят...

-SANYA-
26.09.2012, 11:01
В багажном отделении не топят... Спасибо! Были догадки по этому поводу :(. Давление думаю тоже, что и в салоне!?

-SANYA-
26.09.2012, 11:11
Мои наработки. Может будет кому интересно:

Температуре в багажном отсеке по типам самолетов:

Ил-96 +12 +15
Ил-86 +15
Ту-154 +12 +15
Ту-134 +15
А-319, 320, 321 - регулируется до +26
Боинг 767, 777 до +18
Источник. (http://sobaka-ru.livejournal.com/3952351.html)

Интересная статья:
Перевозка рыб
Для кратковременной перевозки аквариумных организмов применяют любые чистые емкости без острых углов и посторонних предметов (включая растения) внутри, способных причинить неудобство рыбам и беспозвоночным. Для этих целей подходят ванны и канистры из пищевых пластиков и оргстекла, эмалированные и алюминиевые бидоны, стеклянные банки всевозможных форм и размеров, различные термосы и т.д. Предпочтительнее, конечно, прозрачная посуда - в ней проще осуществлять контроль за состоянием живых объектов.

Длительность нахождения животных в транспортной таре определяется температурой воды (для тропических обитателей она равна 24-28 градусов С, для холодноводных - до 19 градусов), плотностью посадки и освещенностью.

Для поддержания температурного оптимума используют изотермические пенопластовые ящики, сумки-термосы и т.п. При необходимости сверху или по бокам внутренней упаковки помещают буферные грелки с подогретой водой или льдом. Необходимо помнить, что чем выше температура воды, тем меньше растворяется в ней кислорода, а обмен веществ рыб активнее. Плотность посадки зависит от размеров, сытости рыб и их физиологических особенностей (возраста, крепости конституции, требовательности к среде и др.). За сутки перед отправкой рыбу не кормят. Плохо переносят путешествия слабые, старые и больные экземпляры. Лучший «дорожный» размер крепких, здоровых мальков составляет для мелких видов 1.5-2.5 см, для крупных 2-4 см. Чем массивнее рыба,тем разреженнее должна быть посадка.

Темнота успакаивающе дейтсвует на рыб, двигательная активность у них снижается, легче переносятся транспортные стрессы. Поэтому освещенность при перевозке должна быть минимальной.

Самое рациональное - перевозить гидробионтов в двухслойных политиленовых пакеетах или руковах с кислородом или озоном (соотношение воды и кислорода 1:2 или 1:4). Пакеты должны быть с широкими прочными швами, рукав заплавляется с двух сторон 9для страховки концы обматываются изолентой, стягивают резиновыми кольцами) или оборудуются специальными зажимами.

Животных с кожным дыханием (илистых прыгунов, змееголовов и др.) можно переправлять во влажной среде с минимальным количеством воды. В целом для рыб, имеющих дополнительные органы дыхания (анабасовых, сомиков и др.), в качестве наполнителя используют смесь воздуха и кислорода (1:1), озон для них противопоказан. На литр воды животных по массе может приходится от 50 до 150 г при времени от 35 до 70 ч. При длительной траспортировке следует иметь резерв чистой воды и возможность перезарядить пакеты новой порцией кислорода. Погибающих и павших рыб удаляют из кулька сразу же.

Интересен метод наркотизации рыб, при котором они как бы впадают в анабиоз. Плотность посадки при этом возрастает в 203 раза, но одновременно увеличивается риск гибели и стерилизации животных. Наркоз проводят следующими водорастворимыми препаратами: амобарбитала (для морских рыб) 105-130 мг/л, амиленгидрата (0.5-1.25 мл/л), хлоральгидрата (2.3-3.1 г/л) и трикаина (MS-222) 10 мг/л. Реакцию воды стабилизируют бикарбонатом натрия (50 мг/л).

В отдельных случаях наркотизацию применяют при лечении и фотографировании рыб. В чистой воде рыбы полностью просыпаются за полчаса.

При упаковке внутреннего пакета в него сначала наливают свежую, профильтрованную воду, адаптированную к потребностям того или иного вида. После этого осторожно отлавливают рыб и перемещают их на новое местожительство. Крупные виды, имеющие колючие плавиники (косатки, синодотисы, цихловые, осетровые и др.), траспортируются в трехслойных пакетах с прокладками из плотного пергамента между слоями и т.п. Для дизенфекции в воду добавляют трипафлавин (5 мг/л), метиленувую синь (1 мг/л), эрициклин (25 мг/) и т.п. Для морских животных лекарства не применяют. Затем зи пакетаруками выпускают воздух, вставляют резиновых шланг (погружая его в воду), перехватывают сдутый пакет у верха и нагнетают вислород из кислородной подушки или балона. Горловину пакета (5-7 см) свивют в спираль и фиксируют одним или несколькими резиновыми кольцами. При перевозке мелких рыб углы пакетов заплавляют на 4 мм, перетягивают резиновыми кольцами (широкой лентой) или обматывают по шву через верх изоляцией (лейкопластырем). При перевозке на самолетах пакет нельзя сильно накачивать, его поверхность должна слегка продавливаться. В противном случае из-за перепадов давления может произойти разгерметизация.

Более сложна и трудоемка перевозка рыб в переносных аквариумах с микрокомпрессором (избыточная масса, жесткость конструкции, дополнительное энергопитание и т.д.). Для вывоза животных за границу или при перемещении видов фауны России внутри страны нужно иметь соответствующие ветеринарные документы (справку или сертификат). К сожалению, в системе зооторговли это положение полностью не выполняется. Ни один зоомагазин не выдает справок о состоянии здоровья проданных аквариумных рыб, не говоря уже о проведении карантинных мероприятий. Напоследок хочется дать еще один совет. Результаты каждой длительной траспортировки заносите в специальный дневник, где указывайте вид, массу рыб на единицу объема, время перевозки, имевшие место вспомогательные операции, процент отхода и т.д. В дальнейшем это поможет вам не повторять ошибок и оптимизировать процесс доставки. Источник. (http://www.petsinform.com/aquarium/perevozka.html)

Форум Аква Лого, рассуждение на тему Перевозка живности на самолете, Пройду ли контроль? (http://www.aqualogo.ru/phpbb2/index.php?showtopic=30718)

Думаю термобокс в помощь и можно здавать в багаж (теоритичиски :) возьмут ли?) за 2 часа перелёта должно всё быть ок! :) Осталось теперь ответить на вопрос документального оформления процедуры??? code44
Фото термобокса:
http://www.discus12.ru/statja/images/big/discus-transporting-(1).jpg

http://www.discus12.ru/statja/images/big/discus-transporting-(2).jpg
Источник. (http://www.discus12.ru/statja/fishpurhase.html)

К сожалению чем дальше тем перспективы отправить легально :( самолётом тают:

Таможенный контроль: (http://www.airport.kiev.ua/ru/passengers/info/rules/customscontrol/)

V. Импорт домашних животных.
Живые животные, в случае ввоза на территорию Украины, подлежат обязательному декларированию, а также государственного ветеринарного контроля на границе Украины.

Украина
При ввозе домашних животных требуется предъявить международный ветеринарный паспорт установленного образца. Также требуется наличие вакцинации против бешенства, сделанной не ранее чем за 30 дней до пересечения границы, и не позднее, чем за 12 месяцев до пересечения границы. Еще необходимо выданное официальным ветеринарным представителем страны вывоза свидетельство, заверяющее, что животное здорово (свидетельство должно быть выдано не позже, чем за 10 дней до пересечения границы, т. е. срок действия данного документа составляет 10 дней, в течение которых вы и ваш питомец должны пересечь границу) - это свидетельство требуется также при ввозе других животных, равно как и птиц (исключая голубей), и рыб. Источник (http://animalprotect.org/forum/index.php?topic=3787.5;wap2)


ТОВ "Авіалінії Візз Ейр Україна" (http://wizzair.com/uk-UA/Search)

багаж - тварини

Компанія Wizz Air не перевозить живих тварин, за винятком собак-поводирів, що подорожують із пасажиром, який потребує їхньої допомоги, за наявності всіх необхідних документів відповідно до законодавства країн, через території яких здійснюється перевезення, і за умови дотримання цього законодавства.

Далі буде...:)

Ёшка
26.09.2012, 19:40
есть удачный опыт нелегальной перевозки коридорасов по 4-6 шт. в 2-литровых бутылках в чемодане , перелет 4часа + еще переезд до 5часов в дороге

-SANYA-
26.09.2012, 19:52
есть удачный опыт нелегальной перевозки коридорасов по 4-6 шт. в 2-литровых бутылках в чемодане , перелет 4часа + еще переезд до 5часов в дороге
Ешка, большое спасибо за ответ, как то неактивно народ в контрабанде признаёться :). Изучив матчасть думаю "нелегальная перевозка" это реально и перспективно! :) так как другие способы (быть законопослушным) сложны и дороги. Но задача осложнена тем что лечу не я, а создавать проблемы нивчём неповинным людям не охота code65:011::011::011: Будет время продолжу :) и изучу ответственность за "незадекларированый груз"...

the_art
13.10.2012, 14:15
если возить рыбу самолетом в пакетах - однозначно термобокс
пакеты закачивать в той же пропорции кислородом,
как и при транспортировке наземным транспортом с одной оговоркой -
кулек не должен быть твердым,он должен быть пластичным как тряпочка.
из-за разности давления как правило туго закачаные кульки лопаются
и рыба начинает плавать во всем объёме термобокса...

Саша Харьов
31.12.2012, 22:45
Как уже сказали пакет с рыбой не следует закачивать до твердого состояния , в зависимости от высоты полета кислородная смесь увеличивается в объеме до 3 раз . ну и терма бокс обязательно

Fontango
01.02.2014, 13:55
А криль кто то пробовал в ручной клади перевозить?
Допустим запустить в пластиковую бутылку на 3-4 часа (общее время в пути)
И вообще, как таможня посмотрит на всё это перемещение?
(Лететь буду Wizz Air Польша)

Ёшка
01.02.2014, 16:56
Fontango, а бутылку с водой в ручной клади не пропустят(((, проще в чемодан и в багаж