КПК

Показати повну версію : 190 л. Altolamprologus Compressiceps


SLIRA
17.03.2016, 22:30
Доброго часу доби усім любителям цихлід о.Танганьїка

Зареєстрований на форумі давно але тільки зараз вирішив щось нашкрябатиcode44

http://www.aquaforum.ua/picture.php?albumid=16050&pictureid=226076
самка

Почну з того що "танга" мене цікавила давно), але щось не міг вирішити для себе,що саме хочу утримувати. І ось у один прекрасний день, мій знайомий запитав чи не хочу я забрати його рибу, бо він остаточно вирішив розформувати акву. Так я став власником Altolamprologus Compressiceps

Риба потрапила до мене у дорослому віці (~2-3 роки). Щодо нерестів, то інформації не мав, точніше якщо вони і були то власник їх не помічав, так як акваріум був тільки часткою інтер'єру а не основним об'єктом спостереження і захоплення. Щодо походження риби, то дізнався лиш те,що риба колись була подарована, тому морфа не відома, можливо хтось із профі допоможе з визначенням морфи.

Коли запустив рибу у свій акваріум, то приблизно місяць я не помічав її, весь час ховалась по закутках, випливали тільки при годівлі, і то тільки тоді як я або дружина відходили на 1-1.5 м. від акваріума. Але з часом компресицепси призвичаїлись до нас).

http://www.aquaforum.ua/picture.php?albumid=16050&pictureid=226063
самець і самка під час нересту

На даний час у наявності 5 компресицепсів, 2 самці і 3 самки + мальок). Проживають вони у 190 л. акваріумі з площею дна 95х45. Також з ними ділять територію - доросла пара анциструсів і 1 птеригопліхт.

Ґрунт - мармурова крихта з домішком кварцевого піску (фракція 2-2,5 мм.), також для нересту були додані рапани і морський жолудь.

Раціон харчування - годую своїх копресицепсів мороженими морськими креветками чергуючи через день з мідіями, інколи даю не велику кількість сухого корму. Коли ввечері годую анциструсів, компресицепси також полюбляють полюбляють пожувати)) таблетки спіруліни. Загалом годую рибу 2-3 рази на день не великими порціями, бо риба схильна до переїдання. "Розгрузочних" днів, як таких не, не роблю, просто один день на тиждень (часто це буває у неділю) даю меншу кількість корму і скорочую годування до одного разу на день.

http://www.aquaforum.ua/picture.php?albumid=16050&pictureid=226075
самка

Загалом Altolamprologus Compressiceps,красива і цікава риба, особливо під час нересту, а про нерест буде далі...code101

http://www.aquaforum.ua/picture.php?albumid=16050&pictureid=226070

Hendrix
17.03.2016, 23:01
Доброго вечора, шановний SLIRA.
Вітаємо Вас в рядах шанувальників танги.
Не хотілося б починати знайомство з негативної інформації, але прийдеться))) По-перше, як на мене, Ваші альти гібриди. По-друге, самиці, ті, яких чітко видно на першому та третьому фото, однозначно затягнуті. За самця не скажу, але у 2-3 роки його розмір повинен бути мінімум 11-12 см. По-третє, раціон з одних тільки мідій та креветок - занадто білковий, навіть для Альтов. Сухарь їм в загалі не потрібен, достатньо різноманітної заморозки, з переваженням, звичайно ж, кормів з високим вмістом білка.
Дякую за увагу! )

SLIRA
17.03.2016, 23:26
Hendrix, дякую за відповідь, щодо затягнутості то не думаю, бо у попереднього власника аква була десь 300 л., розмір самки ~6-7 см. Самця 10-11 точно.Фото не досить якісне, в акві на разі практично нема світла (переробляю освітлення в кришці), в певний період риба набувала дуже виражених тонів.Одним словом, потрібно зробити світлоі хороші фото))
На рахунок віку, то сказав відносно ~, бо попередній власник не слідкував за генерацією, і напевно сказати чи це молоді самки чи старі я не можу (не шарю), можу тільки припускати що серед них є 1 молода, в подальшому розкажу з чого зробив такий висновок. Щодо раціону візму до уваги.

Tropicana
18.03.2016, 13:11
SLIRA, привіт.
Доробляйте швидше освітлення. Хочеться подивитись як виглядає акваріум вцілому.
Підселяти нікого не плануєте?

SLIRA
18.03.2016, 13:50
Tropicana, Привіт!
Дякую за цікавість до даної теми!
Постараюсь по швидше)) Сам вже хочу помилуватись аквою в цілому, ну і відповідно побачити усю красу своїх жителів))
Щодо підселення, то думав про це, але не визначився, що краще підселити до Альтів, і не знаю чи взагалі варто...? Хоча читав десь інформацію (не знаю на скільки правдива), що при хорошому сусідстві, компрессицепси почувають себе вільніше і так би мовити безпечніше.

Hendrix
18.03.2016, 15:38
не визначився, що краще підселити до Альтів, і не знаю чи взагалі варто...?

SLIRA, якщо є бажання, цілком можливо підселення пари видів Лампрологів. Альти доволі зручні сусіди для багатьох видів риб. Краще підселити яких небудь Принцес. Вони швидко розмножуються, а Альти будуть контролювати їх чисельність, вживаючи малька, який є не поганою підкормкою для них.
Також принцеси внесуть неабияке оживлення в акваріум!

Хоча читав десь інформацію (не знаю на скільки правдива), що при хорошому сусідстві, компрессицепси почувають себе вільніше і так би мовити безпечніше.

Це абсолютна правда! І не тільки Альти. А майже усі види. Деякі стають меньш агресивним за наявністю рівних за агресією сусідів, деякі меньш полохливі.

Hendrix
18.03.2016, 15:49
Щодо агресії, я якось експериментував з парою Неолампрологусів Бушера Камаконде, які вважаються одними з найагресивніших і нестерпних до сусідів. Але поряд з ними була територія Тельматохромісів Темпоралісів та Лепідолапрологусів Аттенуатусів, ще іноді запливав до них адультний самець Неолампрологус Третоцифалус.
Камаконди дуже сильно захищали свою ділянку, але сусіді були як раз рівні за агресією, але більш терпимі... Десь з пів року після підселення самець Камаконде переодично плавав з розірваними плавниками але не критично.
Но експеримент був вдалим і через пів року він спокійно нерестив самицю у своєму кутку і більш ні до кого особливо не чіплявся.

SLIRA
18.03.2016, 16:10
Продовжимо

Тепер по трохи буду розказувати про перші спроби нересту і про результати.

Отже сиділи мої компрессицепси близько трьох місяців і навіть не натякали не те,щоб на нерест, а навіть не давали вигляду що одне одному подобаються, коротше кажучи - без натяків на симпатію. Ну спершу все списував на те що риба ще не пристосувалась до нових умов, без того що риба і так сама по собі ляклива.
Потім утворилося двояке ставлення до цього, трохи опустив руки на це все але не втрачав надії і пустив все на самотік. Вирішив по менше зайвий раз лізти у акву, ну звісно ж годівля і планові заміни води з чисткою - не рахую.
Через певний час почав зауважувати,що самки почали активно сваритись одна з одною і виглядало це доволі смішно і водночас цікаво. Вони підпливали одна до одної розкриваючи жаберні кришки і "розпушуючи" свої "віяла"(плавники) відганяючи, кожна, зі своєї території.
Самці в той час не пхалися в ці розборки, споглядаючи на це все збоку.
Згодом, коли одна з самок показала своє домінування перед іншими, почала чистити один із рапанів і у прямому розумінні приставати до одного з самців, танцювати перед ним, розпрямлюючи плавники із вигинаннями то в одну то в іншу сторони.
подивитись було на що
Самець у свою чергу чомусь на ці приставання практично не реагував, просто відпихав самку від себе. У той самий час інший самець із самками до цього процесу теж не втручались, і між ними таких залицянь не помічалось - навпаки повна пасивність.

Приблизно через тиждень самка все ж таки добилась свого і одного ранішнього дня я помітив що вона сидить не у рапані, а у одному з отворів морського жолудя, махаючи у ньому плавниками. Придивившись я помітив ікру (~30-40шт.) Самець у свою чергу "зависав" над самкою з кладкою, і таке враження що слідкував за тим щоб самка звідти не втекла. Тривало це все не довго, вже на наступний ранок самка плавала по акві ніби нічого і не було.

Ось тоді я і зробив для себе припущення, що це була молода самка і то був її перший нерест, от тому і було ФІАСКО.

В ту мить я трохи розчарувався, але як виявилось - не все так погано...

vi_ki
18.03.2016, 17:02
Вітаю в наших рядах....а також з успішними нерестами ,але....
Не хотілося б починати знайомство з негативної інформації, але прийдеться))) По-перше, як на мене, Ваші альти гібриди.
А що дальше буде з мальком?

barvinok62
18.03.2016, 18:32
Не хотілося б починати знайомство з негативної інформації, але прийдеться))) По-перше, як на мене, Ваші альти гібридиА що дальше буде з мальком?

Надо сначала точно разобраться гибрид это или нет.Одного заявления Миши(Хендрикса) для такой рыбы как Альт-мало,учитывая множество морф и то как они умеют менять окрас.
Интересно услышать мнение других опытных товарищей.Я например фотографировал sumbu shell compressiceps в различное время и на фотках получалась совершенно разная рыба по окрасу.

Hendrix
18.03.2016, 18:32
vi_ki, це дуже правильне і актуальне питання! На сьогодні це біда нашого хобі.
Візьміть більшість навіть "попсових" видів Танги і ви не знайдете в Україні жодної якісної пари!


Отправлено с моего SM-J500H через Tapatalk

Hendrix
18.03.2016, 18:39
Надо сначала точно разобраться гибрид это или нет.Одного заявления Миши(Хендрикса) для такой рыбы как Альт-мало,учитывая множество морф и то как они умеют менять окрас.
Интересно услышать мнение других опытных товарищей.

Олег, с одной стороны ты прав, но у меня другое мнение. Риск занести на рынок, размножить и распространить кучу гибридов не сопоставим с выяснением что же это за такая слишком явно сомнительная рыба! Проще не разводить её для продажи и всё! Но это уже на совести самого продавца.

Хотя справедливости и интереса ради хотелось бы посмотреть побольше разных фото данных Альтов!



Отправлено с моего SM-J500H через Tapatalk

barvinok62
18.03.2016, 18:45
Миша,я,с тобой согласен,но понимаешь,будет очень обидно если вдруг неопознанную морфу зачислить в брак.(мне бы было очень не по себе((()

Hendrix
18.03.2016, 18:55
Хотя справедливости и интереса ради хотелось бы посмотреть побольше разных фото данных Альтов!

code44code44code44

vi_ki
18.03.2016, 19:25
Надо сначала точно разобраться гибрид это или нет.Одного заявления Миши(Хендрикса) для такой рыбы как Альт-мало,учитывая множество морф и то как они умеют менять окрас.
Интересно услышать мнение других опытных товарищей.Я например фотографировал sumbu shell compressiceps в различное время и на фотках получалась совершенно разная рыба по окрасу.
Ну я в Альтах повний ноль.З прочитаного вище задав лише питання-ЩО,ЯКЩО??? і т.д. Ніякої підозри,чи негативу.

Konstantin L
18.03.2016, 22:40
Обсуждение перенес в тему http://www.aquaforum.ua/showthread.php?t=164664&page=14

SLIRA
18.03.2016, 22:51
vi_ki, А що дальше буде з мальком?
Забіжу трішки на перед і скажу,що на разі мальок не відловлював, і про продаж ще не задумувався.

Так як написав barvinok62 Надо сначала точно разобраться гибрид это или нет.
а тоді можна буде говорити про те, що робити з мальком,так як сам зацікавлений у чистоті виду.

Фото обов'язково зроблю і додам, надіюсь з Вашою допомогою визначимо що то в мене за морфа.

Зі свого спостереження хотів би додати що мої компрессицепси копія з даного посилання http://www.aquaforum.ua/showpost.php?p=2724307&postcount=8, ніби фото моїх)))
хоч можу помилятись але саме на канталамба,особливо опис Hendrix-а про світло сині губи http://www.aquaforum.ua/showpost.php?p=2732117&postcount=67, за що велике йому спасибі за таке спостереження code33

SLIRA
19.03.2016, 12:10
Рівно через тиждень, інша самка віднерестилась з тим самим самцем, і на цей раз успішно. У кладці було приблизно 50-60 ікринок, викльов десь 90%. Спочатку думав відсадити мальок окремо, потім вирішив залишити його у загальному акваріумі. Мальок порозпливався по акві. На разі де-не-де бачу кілька штук.

На разі хороших фото не зробив, але додам кілька відео хоч якість не перфектна,але у де-яких моментах можна буде побачити наближений до справжнього окрасу риби.

Фото за мною code44

А зараз прошу до перегляду code33

fqNA8FJLhBY 5d3fxKVsGHg

O0dCtJtP8I8

17GPiNR3A4c

P6ZmdEW6MXc

Думаю що після перегляду все ж таки думка про те, що це "шерпотреб", зміниться))
Бо в мене таке враження,що все ж таки риба чогось варта

SLIRA
19.03.2016, 12:59
Ще додам кілька фото самки з кладкою Хочу зазначити,що на попередніх і на цій фото та ж сама самка,хоча на різних фото вона виглядає по різному.Вона часто міняє окрас (так як і самець). Думаю це все залежить від настрою ну і домінантності

http://www.aquaforum.ua/picture.php?albumid=16050&pictureid=226073

http://www.aquaforum.ua/picture.php?albumid=16050&pictureid=226072
світло-сині губи

http://www.aquaforum.ua/picture.php?albumid=16050&pictureid=226068

vi_ki
19.03.2016, 13:22
Думаю що після перегляду все ж таки думка про те, що це "шерпотреб", зміниться))
Бо в мене таке враження,що все ж таки риба чогось варта
Залежить,що мається на увазі під словом-"шерпотреб".
Я бачу ухожену рибку,створені всі умови.Нереститься?Значить почуває себе добре.
Яка у Вас ціль?Любуватись,чи косити бабло на мальку?
Навіть якщо ваші альти виявляться не породисті,що станеться?Вони Вам розподобаються?Трагедія?...Ну з часом "відвалите" сотню $ і придбаєте інших.
Не Ви перший,не ви останній.
Допис від Hendrix Переглянути допис
Візьміть більшість навіть "попсових" видів Танги і ви не знайдете в Україні жодної якісної пари!

SLIRA
19.03.2016, 13:42
Залежить,що мається на увазі під словом-"шерпотреб".
Про шерпотреб, це я трохи перефразував HENDRIX-а про гібридність))

Навіть якщо ваші альти виявляться не породисті,що станеться?Вони Вам розподобаються?Трагедія?
Нічого страшного не станеться,якщо вони не чистої лінії))
Просто було б приємно для самого себе. Ну і звичайно розповсюджувати даний вид))

Яка у Вас ціль?Любуватись,чи косити бабло на мальку?
Щодо заробляння грошей, то тут питання спірне))) Напевно більше витрат, для хорошого утримання, ніж доходів)) Це можна назвати символічним доходом))

Я ще постараюсь взнати звідки цю рибу привезли чи хоча б де і в кого куплялиcode44

SLIRA
26.03.2016, 12:44
Всім привіт!
Оскільки справа з освітленням акви трохи затягнулась з катастрофічним браком часу, я знайшов вчора кілька хвилин щоб на скору руку зробити фото. Мав лед стрічку (2м.) натягнув у 2 ряди над акваріумом і підключив щоб хоч трішки більше освітити компрессицептів для детальнішого фото. Скажу наперід, що об'єктив так і не видав хорошоіі передачі кольорів які є на Альтах. Колір вийшов жовтим,а насправді плавники,голова мають більш тепліший колір. Ну коли зроблю освітлення то і фото нові додам.
На фото самець якого ганяє домінантнийдомінуючий має більш виражені і насичені кольори , тобто він на момент фото - стресовий, оскільки збоку біля нього плавав домінуючий і часто його поштурхує. Не знаю що робити, бо таке враження що аква тільки для одноіі пари Альтів((

http://www.aquaforum.ua/picture.php?albumid=16050&pictureid=226810

http://www.aquaforum.ua/picture.php?albumid=16050&pictureid=226809

http://www.aquaforum.ua/picture.php?albumid=16050&pictureid=226808
зробити чітке фото домінанта не вийшло, бо дуже активний

SLIRA
12.08.2016, 11:38
Нещодавно підселив сім'ю Neolamprologus sp "daffodil". На разі ситуація в акві спокійна.
Єдине що насторожує так це непритаманна компресам поведінка. Останній місяць риба поводить себе дуже пасивно, змінився окрас на темні тони, практично весь час знаходиться біля дна. Занурюючи руку у акву пожна просто без зусиль зловити рибу і на це майже нема реакції. Годую рибу однаково, хіба що останнім часом не завжди своєчасно підмінював воду. Хоча і є прогрес, після запуску "daffodil", самець який колись відігравав роль суб домінанта взяв на себе ініціативу і загнав самку на нерест, при чому його поведінка стала нормальною, яка відповідає компресам, а решта компресів і далі пасивні. Тому і вирішив підселити сусідів і подивитись чи щось зміниться.

SLIRA
12.08.2016, 22:16
Використовую тести King British
Ph ~ 7,8
Kh ~ 200
Gh ~ 170
NO3 ~ 50
NO2 ~ 0

Хто що може сказати чи порадити по компресах, і як перевести показники на загальноприйняті градуси

OlehS
13.08.2016, 00:05
Зробіть на всяк серйозну, % на 40, підміну води , на відстояну і промийте фільтр. NO3 - 50 це забагато! З цим може бути пов"язана флегматичність альтів. Після підміни переміряйте показники. Якщо No3 впаде - значить це воно, ІМНО.

IgoR дым
13.08.2016, 09:16
Места для такой рыбы(альтолампрологусов), не критично мало. Две пары вполне могут иметь собственные территориальные границы (касаемо самцов), если не слишком большая разница в размерах.
Причина апатии, так же считаю в параметрах воды...регулярные подмены могут и не помочь, если Ваши коряги выделяют опасные для рыб вещества слишком активно.
Надо их ограничить до минимума, или убрать совсем.

SLIRA
13.08.2016, 11:27
Великі підміни вже робив, зроблю ще. Коряг в акві вже нема, тому цей варіант можна виключити. Як тоді пояснити нормальну поведінку одного із самців, йому б теж було погано.
Буду робити підміни, можливо грунт набрав токсичності а тепер як буфер віддає, може часта сифонка і підміни дадуть позитивний результат. Про результати відпишусь.
Як щодо переведення показників тестів?

SLIRA
23.08.2016, 17:41
Доброго дня, хочу відписатись про результати. Протягом тижня робив 2 великі заміни води, компреси трохи пожвавились але не суттєво. В принципі їхній стан не погіршується, принцеси поводяться нормально, ну і один самець компресів (як писав вище) поводиться теж нормально, якщо б була причина у воді тоді б усім було погано. Тому вчора при сифонці і підміні води вирішив розділити акву на дві зони і зробити більше укриттів і печер. Одним словом доставив (по кутах акви) ракушняку попередньо зробивши в ньому хаотичні отвори, принцесам це сподобалось, компреси теж зацікавились ре-дизайном. Зробив це бо промайнула думка про територіальність, можливо самці компреси не поділили територію, як наслідок один пішов у аутсайдери, інший на цьому ж підґрунті почав ганяти і самок. Буду слідкувати далі за ситуацією.

SLIRA
29.10.2016, 12:45
Риба вся відійшла у вічне плавання, так і не визначивши причини. Попереднє припущення що риба просто відійшла з вікових причин, бо інші види о. Танганьїка, які були поступово підселені, почуваються добре. Принцес продав. На разі в акві Telmatochromis vitatus Chituta і Lamprologus ocellatus gold від OlehS також Neolamprologus Leleupi і Julidochromis Dickfeldi, ну але це вже інша історія...

IgoR дым
29.10.2016, 16:52
Печально, что Вы их потеряли ...всеж причина гибели, думаю в другом, были-бы стары врядли былиб нересты.
Для себя можно сопоставить те невидимые визуально моменты (накопление органики, падение производительности фильтра, повышение t° даже на 1-2°)в отдельности не очень опасно, а в связке приведет к гибели видов и покрепче альтолампрологусов.
я, к сожалению, своих терял в похожих условиях и Вам советую все выяснить, может обезопасить теперешних.

OlehS
29.10.2016, 17:36
Попереднє припущення що риба просто відійшла з вікових причин, бо інші види о. Танганьїка, які були поступово підселені, почуваються добре.

Я би далі ретельно визначав показники води (нітрати/нітрити в першу чергу). + просифонив би можливі мертві зони закисання грунту в акві під камінням, декораціями і тому подібне. Причина відходу альтів швидше всього була не у віці, а в хронічній (впродовж довгого часу) експозиції до якогось токсичного чинника, на відміну від нової риби. Якщо цей чинник не ідентифікувати - нову рибу з часом (імовірно) чекатиме подібний фінал...

IgoR дым
29.10.2016, 18:05
...ретельно ...Причина відходу альтів швидше всього була не у віці, а в хронічній (впродовж довгого часу) експозиції до якогось токсичного чинника, на відміну від нової риби. Якщо цей чинник не ідентифікувати - нову рибу з часом (імовірно) чекатиме подібний фінал...

Именно это я имею в виду!!!

ander67
29.10.2016, 20:53
Причина - именно вода. Много с кем общался - конкретно альты плохо переносят подмены , если заливаемая вода хоть немного отличается от той в которой они находятся в данный момент.

SLIRA
30.10.2016, 13:27
Суть в тому що я вже навіть грунт змінив на нейтральний (кварцевий пісок), фільт поставив інший, підміни роблю з під крана (вода проходить фільтрацію через фільтр з вугіллям). Тому можливий варіант з чутливістю до температури.

Konstantin L
30.10.2016, 17:36
підміни роблю з під крана
Сколько процентов меняете за один раз и как часто делаете подмены?

варіант з чутливістю до температури.
Сейчас вода в водопроводе 8-9градусов, необходимо мешать с горячей водой при большой подмене или делать меньши.е подмены, но чаще и обязательно установить хороший терморегулятор.

OlehS
30.10.2016, 20:13
Суть в тому що я вже навіть грунт змінив на нейтральний (кварцевий пісок), фільт поставив інший, підміни роблю з під крана (вода проходить фільтрацію через фільтр з вугіллям). Тому можливий варіант з чутливістю до температури.

Щодо грунту та фільтра - важко сказати, але новий грунт чи губка на фільтрі не дають стабільної мікрофлори і біологічної рівноваги - потрібні місяці для цього.
А от щодо заміни води є ідея: зі свого досвіду знаю, що альти є одними з найбільш чутливих з танганьїки до хлору у воді - а у нас у Львові воду хлорують (не знаю, чи на усіх водогонах). Тому, якщо міняти більше 20% води, та ще й якщо температура при цьому різко падає на 2-3 градуси- альтам це не подобається. Я роблю заміни лише відстояною 2-3 дні водою...

Gorn
30.10.2016, 21:49
Я роблю заміни лише відстояною 2-3 дні водою...
Можно и не отстаивать, но заливать очень тонкой струёй в течении несколько часов, или с перерывами.

SLIRA
31.10.2016, 11:22
Коли були альти, за порадами спочатку робив підміни по 30-40% раз в тиждень, потім підміни робив 2р. на тиждень по 25%. Змішував воду з горячою), навіть літом старався готувати воду наближену за температурою до акваріумної. Терморегулятор хороший, Еheim.

Щодо фільтра, грунту і хлору. Фільтр працював майже місяць паралельно зі старим. 80% грунту було взято з іншого діючого акваріума, 20% новий, тому думаю що баланс критично не порушився, якщо і так то я старався зробити це все максимально невідчутно для риби.
Підміни, як писав вище, роблю з під крана, але я живу за містом, тому варіант з хлором відпадає.

OlehS
31.10.2016, 13:03
Коли були альти, за порадами спочатку робив ...
варіант з хлором відпадає.

Ви все робили правильно.
Не сприймайте тільки те, що тут пишуть, як якусь критику - люди намагаються допомогти розібратись. Чийсь інколи негативний досвід - це досвід для всіх інших.

Ще раз по воді. Якщо повторюсь - соррі. Чи Ви маєте чіткі цифри по нітратах\нітритах у Вашій водопровідній воді? Інколи за містом є така проблема, коли азотні добрива з полів попадають у водогін. Для танганьїки показник у водопроводі має бути "0"!

І цікаво, до якого віку доживають різні альти у клубчан, так для порівняння...

SLIRA
31.10.2016, 14:34
OlehS, та що Ви))) Я нормально все сприймаю. Я б нічого і не писав тут, якщо б сам не хотів дізнатись причину відходу. Нітрити/нітрати вимірялись тими ж тестами що написані вище, так як не можу розібратись зі шкалою показників, не впевнений що вони показують правильно (і їх термін придатності вже виходить).
Зроблю ще на аміак

SLIRA
31.10.2016, 19:16
Показники не змінились, сумніваюсь що вони такі стабільні. Треба пробувати робити тести іншим виробником

SLIRA
05.11.2016, 12:30
Хотів би продовжити роздуми-обговорення. У процесі тестування і перевірки води виявилось що у воді, зокрема з під крана, присутні нітрати і також коливання жорсткості. Розумію що жорсткість для танги це +
Але хотів би повернутись до причин втрати альтів, роздумуючи над причинами я почав шукати різну інформацію про риб, зокрема про їхню фізіологію з біологічної (іхтіологічної) точки зору. Хотів би повернутись у той період, який я описував у попередніх дописах, а саме момент коли я переробляв освітлення у акві з альтами. У зв'язку з певними обставинами у акві довго не було постійного освітлення,тобто аква зовсім не освітлювалась. Розумію, що у природі водойми теж не достатньо освітлені, а до мешканців глибших шарів світло доходить ще менше, але знайшов таку інформацію що при тривалій відсутності світла риби можуть втратити зір. Тепер я починаю все обдумувати, і згадувати як себе почали поводити альти, коли я нарешті зробив освітлення. Як я вже вище писав, що альти (ВСІ БЕЗ ВИЙНЯТКУ) почали хаотично себе поводити, і навіть мало реагувати на все.

Хочу запитати у знаних акваріумістів, чи взагалі можливий такий варіант (ну звичайно враховуючи вміст нітратів), що риба осліпла, тому і втратила інтерес (чи фізіологічну не здатність) до всього?

І друге питання, як боротись з нітратами, як їх зменшувати? бо не хочеться прощатись з ТАНГОЮ
Бо тепер дуже шкодую, що не вгледів своїх альтів, не зважаючи на розмови про їхнє чистокрівя і походження. Тому хочу максимум привернути до цього увагу, і постаратись знайти ймовірні причини, щоб ніхто "не вставав на мої граблі". Судячи по кількості переглядів теми - думаю людям цікаво

ander67
05.11.2016, 13:10
І друге питання, як боротись з нітратами, як їх зменшувати? бо не хочеться прощатись з ТАНГОЮ
В вашем случае есть два варианта:
1 поставить фитофильтр
2 посадить длинностебельные растения ( много ) , которые приемлимо переносят жесткую воду.
Как пример у меня ( внешниками не пользуюсь принципиально ) одна банка с фитофильтром другая с криптокориной апонногетонолистной ( конечно не длинностебелька - но зеленая масса прет как на дрожжах, замучился пристраивать в хорошие руки.) Отхода по рыбе из-за воды не было.

myprog
05.11.2016, 13:18
знайшов таку інформацію що при тривалій відсутності світла риби можуть втратити зір.

А можно ссылку на источник, где такое было прочитано?

SLIRA
05.11.2016, 13:22
Ось кілька фото. Рослини посаджені 2-3 тижні тому, росту не дуже замітно.
На рахунок фіто фільтрів - не мав ніколи з цим справи
Риба з першого погляду почуває себе добре.

SLIRA
05.11.2016, 13:28
А можно ссылку на источник, где такое было прочитано?

Цю інформацію почув при перегляді відео у Ютюбі, постараюсь знайти, але не гарантую, бо за цей період переглянув їх незліченну кількість.

А що Ви думаєте про таку інформацію? Підтвердите чи спростуєте?

myprog
05.11.2016, 13:49
SLIRA, перечитал Вашу тему еще раз.

Есть пару вопросов. Все альты ушли в один день или как? Что делали в этот день и предыдущий в аквариуме? Как выглядела рыба после смерти и день до неё(худая, раздутая)? И еще одно, освещения не было вообще или там с окна(ну аквариуме хоть какой то свет был или полная темень)?

По слепоте сказать не чего не могу. У меня был Даффодил с одним глазом(в драке выбили глаз), он нормально себя вел и питался, единственное он пытался плавать так, что бы целым глазом смотреть на окружающий мир.

IgoR дым
05.11.2016, 13:57
По параметрам воды во Львове, Вам лучше пообщаться со своими земляками-аквариумистами(проще и ходить вокруг не придется).
Что касается предположения о слепоте то у меня была схожая проблема с присланой рыбой, однако информации я практически не нашел(один источник так-же заявлял о потере зрения у рыбы в следствии слишком быстрого изменения pH).
Скорее в моем случае(рыба ехала в разных пакетах и пострадали не все) причиной стало что-то повторно нее в воде, возможно кислород(опять-же источники говорят лишь о возможных ожогах жаберных тканей)....
Если рыба не реагирует на посторонние движения до прикосновения и только после касания мечется в разные стороны то она слепа. А отплывет без особой паники и может даже не реагировать на еду причина в другом(с альтами сложнее они и так не очень убегают, но всех от маска прячутся быстро)
Вам нужно разобраться в вопросе стабильности параметров воды, простой, надежный способ этого добиться соорудить био фильтр. Он поможет и при не качественном водопровода.

SLIRA
05.11.2016, 14:08
Альти відходили поступово, протягом року. Але їхня поведінка була однаково дивна відразу у всіх. Після відходу риба виглядала без видимих ран і т.п., не була здута. Ну з огляду на те що альти були мляві, відповідно і харчувались без апетиту.
Підведу загальну картину - протягом одного періоду поступово вся риба втратила окрас, і також інтерес один до одного як такий. Після цього прийшла млява поведінка і втрата здорового апетиту, ну а далі пасивні рухи (плаванням це тяжко назвати) і code52
Ніяких кардинальних міроприємств не проводив, все старався робити максимально гладко (підміни і т.п.). Деякі відходили до планової підміни води, деякі після (через 1-2 дні), не було такого щоб я поміняв воду і риба відразу здохла. Трупи виглядали нормально, не скручені, не з випуклими очима, не з максимально відкритим ротом, їх ніхто не рухав (бо не було кому, всі і так менші за них) ну і їм було плювати на всіх і на все, просто ніби ліг і заснув (як би це банально не звучало). Жаль не здогадався зробити фото небіщиків. Єдине що, то це блідий окрас, ну але він в останні періоди і на живій рибі не був яскравим, не те що на трупі.

IgoR дым
05.11.2016, 14:10
Чтоб рыба ослепла от темноты ей нужно несколько лет жить в полной тьме...думаю.
Слепая пещерная тетра рождается и в малька со зрением, лишь взрослая глаза заростают пластинами и это проявление длительного пребывания поколений в полном мраке, и заметьте они Не ослепли.
Бледность...не скажу...может итак. Мой красавец A. calvus blek pectoral напротив очень сильно почернел лег пузом на грунт и тяжело дышал(при отравлении мотылем)

SLIRA
05.11.2016, 14:12
Чтоб рыба ослепла от темноты ей нужно несколько лет жить в полной тьме...думаю.
Слепая пещерная тетра рождается и в малька со зрением, лишь взрослая глаза заростают пластинами и это проявление длительного пребывания поколений в полном мраке, и заметьте они Не ослепли.

Я не кажу що це причина, просто хотів почути думки...взагалі теж сумніваюсь що риба може так скоро осліпнути
Можливо тут наклалось все на купу...:003:

Andrew1
05.11.2016, 14:19
По параметрам воды во Львове, Вам лучше пообщаться со своими земляками-аквариумистами(проще и ходить вокруг не придется).
Я высылал пробы воды "львовской" Сергею Ермолаеву,т.к. желающих со Львова не нашлось ... :028:

IgoR дым
05.11.2016, 14:31
Я не кажу що це причина, просто хотів почути думки...взагалі теж сумніваюсь що риба може так скоро осліпнути
Можливо тут наклалось все на купу...:003:

А вот тут может на "купу" сложилось то что они не сьели полумраке плюс медлительность....
(хотя моим в впереди трофеусов приходится бежать, иначе ток рот успеют открыть)
....(тяжелые соединения металлов)...амиак накапливается в мышечной ткани и подмены уже не помогут...

myprog
05.11.2016, 14:33
SLIRA, если до последнего Вашего ответа, у меня и были уже четкие догадки, то после него, я засомневался в них, но думаю ход событий был все же такой.

Распишу что я предполагал, это совокупность моментов:
- Вода с повышенными нитратами, доза вроде не смертельная, но в продолжительном течении времени, дала удар по иммунной системе рыб.
- Отсутствие света в аквариуме, заставила рыб меньше кушать или совсем не чего не жрать. Обращал внимание у меня в 104 литрах, тоже света мало, так вот когда ребенок выключает свет у себя в комнате, то рыб кормить нету смысла, очень слабая реакция на корм.
- Малое кол-во съеденного рыбами давало сразу 2 вещи. Первая рыбы слабели, второе остатков корма на дно уходило больше, что влияло на воду.
- Ну и так сказать завершение, это перепад каких-то параметров в аквариуме, которые и добивали рыбу. Рыба к этому моменту были очень ослаблена и малейший сдвиг по параметрам(повышение нитратов, уменьшение кислорода в воде и т.д.) был для нее смертельным.


Вот где-то так я вижу Вашу ситуацию.

SLIRA
05.11.2016, 16:17
Коли не було світла рибу годував не великипи порціями (не виправдовуюсь бо розумію що визнаю, що не вгледів рибу але констатую факт), + на той момент в акві був птеригопліхт і анциструси, думаю частково але вони підїдали незїджений компресами корм. Ну і сифонка з підміною були присутні, попри відсутність світла.
Скоріш за все погоджусь, що всі ці сукупні моменти і знесилили компресів

myprog
05.11.2016, 16:56
SLIRA, но главное не опускать руки и идти к своей цели, аквариум с рыбами озера Танганьика.

Все мы, в свое время проходили через такое и ни кто не застрахован от такого. Иногда бывает одна не удачная кормежка может положить всю рыбу в аквариуме.

OlehS
05.11.2016, 19:53
Ось кілька фото. Рослини посаджені 2-3 тижні тому, росту не дуже замітно.
Риба з першого погляду почуває себе добре.

за 2-3 тижні нічого й не побачиш, треба почекати.
найкраще забирають нітрат довгостебельні види, що відносно швидше ростуть.
У вас на фото ніби бачив гігрофілу верболистну - якраз підходить.

Щодо альтів. Випадково прочитав на одному з американських форумів, де обговорювали подібну ситуацію - раптовий масовий падіж альтів у загальному акваріумі, коли з іншою рибою все ОК. В цьому випадку це були Сумбу шелли, ніби через нічну поломку компрессора. Один із учасників дискусії (Fishnut) також додав наступне:
"I had an entire group of compressisep died off overnight in a community tank when all other fish are fine, still can't figure out what caused it."
Переклад:
"У мене ціла група компресів вмерла через ніч у загальному акваріумі, тоді як з усіма іншими рибами все було добре, досі не можу встановити, що було причиною".
Решта дискусії тут:
http://www.eastcoastcichlids.org/forums/showthread.php?t=23570

Тобто, це не поодинокий, хоч і рідкісний феномен. Альти мають якийсь секрет....

Вячеслав69
05.11.2016, 21:39
При отруєнні риба не те що сліпне, більше "уходить в себе" не звертаючи увагу на оточчий світ. Що спричиняє отруєння складно сказати. Хтось пам'ятає з'їзд клубу в Хмельницькому? Одностайної версії так і не має по сей час. Отруєння аміаком це хвороба початківців. Хронічне лтруєння нітратами? Можливо, але не в догянутій акві.Можливо щось в дешевих чи недуже дешевих китайських мочалках? Невиключено. Але все ж малоймовірно. Продукти виділення рослин? Так дійсно, деякі рослини виділяють при розпаді чи навіть механічних пошкодженнях якісь токсіни, може сапоніни (всі ж знають про засіб ловлі риби дикунами, які труять рибу в річці деякими рослинами та збирають її поки не очухалась). Я не біохімік щоб щось стверджувати, але знайомий з випадками масової раптової погибелі риби з рослинами, які розпадаються бо не прижились. Варіантів безліч насправді.
Головне, дійсно, не опускати руки. Також до речі втратив за ніч усіх Сумбу шелл і пояснив це для себе зупинившимся обладнанням. Подумав задихнулись.

OlehS
05.11.2016, 22:44
Також до речі втратив за ніч усіх Сумбу шелл і пояснив це для себе зупинившимся обладнанням. Подумав задихнулись.

Так то так, але якби пояснення було таким простим (дефіцит аерації), то жоден сумбу шелл чи інший альт не доїхав би у кульку у 1.5 л води без закачаного кисню зі Львова скажімо в Херсон, чи далі , а вони ж спокійно доїжджають..... code47

myprog
06.11.2016, 04:29
раптовий масовий падіж альтів у загальному акваріумі, коли з іншою рибою все ОК.
Також до речі втратив за ніч усіх Сумбу шелл і пояснив це для себе зупинившимся обладнанням. Подумав задихнулись.

Вот и я когда читал тему, представлял массовый исход рыбы в короткие сроки, но:

Альти відходили поступово, протягом року.

По этому у меня и возникли сомнения с моей версией. Тут возможен вариант, что каждый альт, уходил по своей причине. Хотя и выглядело это схоже.

И такая странная смертность не только у альтов. Могу сказать у меня 2 ципры отошли в мир иной, тоже очень странно. Происходило это так:
- В один момент 2 ципры(самец не доминантный и самка) стали совсем темными. Остальная стая в размере 7 штук, чувствовала себя замечательно, продолжала нересты и плавание по аквариуму.
- Начали висеть в углу аквариума.
- Перестали быть активными и меньше стали кушать.
- Остальная стая и другие виды рыб в аквариуме начали их бить(я подозреваю из-за темной окраски)
- Я отсадил их в сетчатый отсадник для мальков.
- Но окрас оставался таким же, кормежка индивидуальная.
- Через какое-то время самку начало крутить, само тело начало искривляться, самец оставался ровным, хоть и худым.
Итог, они прожили месяц и загнулись, вначале самец, потом самка. Если бы не отсаживал, то за неделю их бы рыбы забили, если не быстрей.

Читая другие сайты и форумы, понял что я не одинок с такой не понятной "фигней". И у всех у кого происходило с ципрами такое, теряли тех особей которые были темными. И ни кто не выяснил причин.
Одна из гипотез/догадок, что это перекорм жирным белковым кормом. Например артемия. К себе могу отнести такой вариант, но вроде давал разнообразный корм(от заморозок до сухих кормов), хотя артемия в списке кормов была.

Так что не одними смертями Альтов не понятна Танганьика.

Вячеслав69
06.11.2016, 08:25
Так то так, але якби пояснення було таким простим (дефіцит аерації), то жоден сумбу шелл чи інший альт не доїхав би у кульку у 1.5 л води без закачаного кисню зі Львова скажімо в Херсон, чи далі , а вони ж спокійно доїжджають..... code47
Ото ж бо й воно!
А я, як і більшість, намагаюсь з однаково малоймовірних пояснень обрати найбільш просте (згідно з "лезом" Оккама). Відкидаючі більш складніші та більш бездоказові пояснення. Наприклад интоксикація організму риби продуктами життєдіяльності бактерій, грибків чи вірусів.
Тому давайте визнаємо, що ми не все знаємо про успішне утримання танги та рушаймо далі. Нам своє робить.
Одне можна стверджувати напевно: чим кращі умови для життя улюбленців нам вдається створити, тим більша вірогідність того, що риби будуть нас тішити довго та щасливо.
Не опускаймо руки та рухаємось далі. Все буде добре.

Вячеслав69
06.11.2016, 09:14
Это все симптомы гексамитоза.
Збудниками гексу кишковими жгутиконосцями інфікована чи не вся танга, але без стресу (викликаного будь якими факторами (хоч перекорм неналежної якості їжею, отруєння нітрогенами, тощо) імунна система риб дозволяє вдало співіснувати та зберігати здоров'я риб.
Я так вважаю. Помилково чи ні, але то мої переконання.

ander67
06.11.2016, 09:57
Збудниками гексу кишковими жгутиконосцями інфікована чи не вся танга
Гексу наиболее подвержены растительноядные виды и детритофаги ( циатофаринксы, офтальмотиляпии и ... ), в виду длинны кишечника и специфики микрофлоры, необходимой для переваривания такой пищи. Кормление таких рыб белковой пищей заставляет полезные бактерии голодать и дает вспышку гексобактерий.
Планктонофаги, а тем более хищники ( к которым и относятся альты ) имеют короткий кишечник и вспышки гексобактерий проходят с наименьшим вредом для рыбы.
С другой стороны рыбы питающиеся белковой пищей наиболее чувствительны к качеству воды и заметно сильнее подверженны химическим отравлениям. Особенно это относится к рыбам открытых вод - ципрам , бентам и т. д.

myprog
06.11.2016, 11:52
потемнение окраски ,уединение отказ от корма .Это все симптомы гексамитоза .Вздутие живота может и не быть.

Я тоже думал о этом. Но извините меня, "срались" они нормально. А это вроде первый признак. Да и ямок на теле или голове не было, хотя вот этот признак бывает и отсутствует. Это я по своим ципрам, у автора темы не знаю.

Пока искал по гексу информацию, нашел интересней вариант Cryptobia iubilans, вот интересная и полезная статья Криптобиоз у цихлид (http://aquavitro.org/2013/03/17/kriptobioz-u-cixlid/)(это перевод оригинальной статьи).

Выдержка:
Cryptobia iubilans не является новым паразитом цихлид, однако за последние несколько лет он привлек большое внимание. По всей видимости, криптобиоз распространен у восточноафриканских цихлид. Он был найден у Pseudotropheus zebra сразу же после транспортировки из озера Малави, что говорит о представленности инфекции среди диких особей. Кроме того, криптобии обнаружены у некоторых южноамериканских цихлид, прежде всего у дискусов. Паразит обычно вызывает гранулематозный гастрит и может быть связан с низким, но хроническим уровнем смертности. Системная форма заболевания проявляется у восточноафриканских и центральноамериканских цихлид. Эта форма связана с большим количеством смертей и потерей 50% зараженных животных. В настоящее время не существует эффективного лечения от Cryptobia. Качество воды, количество рыбы в аквариуме и режим питания могут повлиять на выраженность инфекции.

Оригинал статьи тут (http://edis.ifas.ufl.edu/vm077)(английская версия) , перевод на русский тут (http://aquavitro.org/2013/03/17/kriptobioz-u-cixlid/).

Вячеслав69
06.11.2016, 11:58
Вже було про гекс. Досить гарно написано, особливо про злобний смайлик.
http://www.aquaforum.ua/showpost.php?p=3284983&postcount=6
В данному ( і не тільки, доречі) випадку вважаю гекс вторичним, а першопричина так і не виявлена.
На разі топікстартер має справу можливо з сукупністю наявних факторів спричиняючих стрес та загибіль риби.
Щоби припинити зайві розмови за теоретично можливі причини, спробую надати декілька практичних порад.
Підміни збільшити, алеподілити на декілька менших за об'ємом. Наприклад Ви робили 30% на тиждень, то зробіть дві по 20%натиждень. Бажано, але не обов'язково відстіяною водою.
Можливо перегляньте фільтруючі елементи при сумнівах -міняйте.
Можливо попідсіфонюйте грунт. Додайте якусь плавучу ростючку - пістію, сальвінію, ряску тощо. Потім ліквідуєте.
Це все елементарні, але надзвичайно еффективні міри.
Тепер трохи відвертого шарлатанства:
Я б додав в акваріум чвшку чаю з квітів ахїнацеї, листя кетапангу, вільхових шишок. Небагато, особливо вільхових шишок (можуть знижувати піаш.
Зміни в обслуговуванні не повинні бути різкими. Все робити поступово іасе буде добре.
Сподіваюсь на Ваш успіх

SLIRA
06.11.2016, 15:54
Попри неприємні ситуації є і позитивні
Одним словом замітив що не стало тельматохроміса,після смертності компресів вирішив зайвий раз не пхати рук в акву, тому і не шукав, сьогодні побачив, виявляється це була самка і не сама, а з мальком (вже без жовткового мішка).

IgoR дым
06.11.2016, 15:56
...Тепер трохи відвертого шарлатанства:
Я б додав в акваріум чвшку чаю з квітів ахїнацеї, листя кетапангу, вільхових шишок. Небагато, особливо вільхових шишок (можуть знижувати піаш.
Зміни в обслуговуванні не повинні бути різкими. Все робити поступово...

...как раз о таких индивидуальных подходах в содержании, разведении,совмещении разных видов и т. д.
я предлагаю писать в скрытом виде при представлении членами клуба своих питомцев(скрытый текст для компактности)

SLIRA
06.11.2016, 16:05
Дир на тілі не було, або точніше я їх не замітив.
pH 7,6-8 (думаю нормально)
Якраз пістія в мене не хоче рости - буквально гниє

IgoR дым
06.11.2016, 16:32
Многим растениям нужен, помимо параметра воды, заиленый грунт, в таньге это не допустимо. Мои в горшках, или сифоня оставляю минимум обложенный валунами(крепкие укоренившиеся сифоню и горшки, переодически)
Но по растениям это другая тема(и сам не против почитать посты более опытных ) к сожалению в основном криптокорины и анубиасы, даж валиснерия не приживается...

...кстати, пистия требует яркого, верхнего освещения и, если не ошибаюсь подкисленной,старой воды...

OlehS
07.11.2016, 19:07
Но по растениям это другая тема(и сам не против почитать посты более опытных ) к сожалению в основном криптокорины и анубиасы, даж валиснерия не приживается...


У мене з рослин разом з тангою при pH 8.2 добре співіснують: анаубіаси, - довго адаптуються але більшість тримаються роками; +деякі крипти. З швидкоростучих - це №1 : наяда гваделупська (http://www.aquariumhome.ru/plant53.htm), навіть не потребує грунту, я б її порекомендував, щоб пробувати контролювати нітрати, але це треба ще перевіряти ; №2: гігрофіла ангустіфолія (http://aquarast.ru/index-22.132.html)....

Вячеслав69
17.11.2016, 17:49
своими словами
Якщо Ви вимагаєте резюмувати, будь ласочка -
Загальний сенс моєї поради - менше бАктопурів (при всій повазі дотм Сера) пхати в акваріум. Більше приділяти уваги кращім умовам утримання. В акваріумі де риба не стрессує, не знадобляться антібіотики.
А дія імуномодуляторів, які я запропонував, загальна для всіх багатоклітинних організмів.
До речі, вибачте - з голови вилітіло. Забув запропонувати внесення "людського" розчину вітаміну С. Я використовував одну ампулу на 400 л в два дні.
Дуже вибачаюсь, якщо я знов не своїми словами.

SLIRA
22.11.2016, 11:33
Тема пішла не в те русло. Розумію що хтось хоче допомогти але доказувати один одному що краще можна в пп або створити власну тему. Без образ. І ще одне, риби вже нема, тому бажати мені успіху у її лікуванні-не доцільно. Дякую.

Konstantin L
01.12.2016, 19:03
Тему почистил! 3.5. Внутри темы нельзя отклоняться от темы, заданной автором (автором темы является участник, написавший первое сообщение в теме). Если у вас возникает частный вопрос к учаснику дискуссии, обратитесь к нему в ПС.

Konstantin L
09.12.2016, 15:07
где поучительный вариант?
http://www.aquaforum.ua/showpost.php?p=3284983&postcount=6



В этой части рассмотрим поближе жгутиковых, наиболее опасных из них. Всем знакомые кишечные паразиты и жаберные, наносят порой непоправимый вред рыбе еще тогда, когда мы об их затее подорвать здоровье или уничтожить ваших любимцев не догадываемся, глядя на еще нормально дышащих, питающихся и испражняющихся красавцев. Перечитывая некоторое количество информации о диагностике и лечении таких болезней, как гексамитоз и спиронуклеоз или бодомонас, протопалина и криптобия, подмечено - практически всегда происходит одно и то же. Диагностирование недуга по внешним показателям: потемнение окраски, тяжелое или быстрое, нестабильное дыхание с «кашлем», наличие излишнего слизеотделения и конечно белый или полупрозрачный кал неправильной формы, бесформенный(желеобразный) и слишком длинный по сравнению с какой то примерной нормой, скажем вписывающийся в максимум 1,5 -2см. В уже явной прогрессии больная рыба оказывается от пищи или весьма избирательна, нередко многократно «плюется» кусочками , прежде чем немного проглотить. Это базовая визуальная диагностика, с чем трудно спорить – как будто все правильно, по таким признакам мы убеждаем себя в том, что наша рыба, возможно, поражена флагеллатами. И уже заведомо знаем, что будем лечить рыбу скорее всего по схемам, предложенным в знакомых сайтах/форумах ,где немеряно спецов, готовых лечить ваших рыб днем и ночью, причем совершенно бескорыстно раздаривая рекомендации или предположения. Опять всё позитивно –сходил в аптеку, приобрел лекарство и закинул в аквариум. По словам советующих, действительно рыбе становится легче уже на 3-5 день лечения, в большинстве случаев внешние признаки болезни отступают. Уря – лечение прошло успешно, говорим себе мы и продолжаем жить в привычном режиме, в смысле -рыбы возвращаются в тот режим содержания(кормления, подмен воды и пр.), при котором они и заболели. Хочу поставить злобный смайл…
Теперь о главных героях этого раздела – жгутиковых, точнее их самых популярных представителях .Гексамиты(hexamita) и Spironucleus (и тех и других десятки видов) издавна рассматриваются как примерно одно и то же, лечение при этом выбирается в основном метронидазолом,иногда с повышением температуры воды и увеличением % состава кислорода при помощи продувки и добавлением поваренной соли(((. Здесь уже ошибки без числа: утверждать что эти враги почти одинаковы совершенно неверно, так же как и лечение/профилактика метронидазолом (далее – метро) есть панацея от кишечных паразитов на века. Сами паразиты не вызывают беспокойства при обнаружении в малом количестве , развитие болезни достаточно легко подавляется сокращением числа паразитов посредством воздействия антибиотиком, уходят и симптомы болезни, обобщенно назовём их гексамитоз (гекс). Однако не всегда на этом можно ставить точку – симптомы возвращаются , раз за разом заставляя аквариумиста попотеть над качеством воды в объеме, увеличиваются дозировки лекарства и продолжительность лечения, а так же начинается практика эксперимента, при котором из различных сильных антибиотиков делают микс, меняют последовательность подачи и снова увеличиваются дозы. Иногда получается временно устранить симптомы при помощи подобных манипуляций, но нередко, уже ослабленная рыба попросту сдаёт позиции – иммунитет дополнительно подорван антибиотиками.
Еще в начале 80-х ,Басле, Эдвард Нога и позже Эндрю Сох в своих публикациях по аквариумистике и научных трудах указывали на проблемы, связанные с лечением рыб антибиотиками. Сейчас остается только повторить: есть базовые ошибки, которые раз за разом делают аквариумисты, этим усложняют или делают невозможным дальнейшее лечение. Кратко перечислю их. В первую очередь заострю внимание на том, что не 2 «врага» на самом деле являются причиной кишечных проблем у аквариумных рыб и дискусов в том числе, а как минимум три. Последний персонаж – криптобия. О ней расскажу подробнее чуть позже, но именно она – ключевая фигура в большинстве сценариев лечения кишечных заболеваний с грустным финалом. На второй позиции, которую так же тщательно рассмотрим ниже -инструмент , используемый при лечении и профилактике НЕКОРРЕКТНО. Метронидазол – пять слов для начинающих аквариумистов. Препарат широкого спектра действия, активен относительно анаэробных бактерий, то есть не испытывающих необходимости в кислороде, а значит – подходит для борьбы со внутренними бактериальными болезнями и кишечными флагеллатами в том числе. Период полувыведения (время, за которое выводится часть дозы препарата) 8 часов. Полностью выводится из организма приблизительно через сутки. Аквариумная практика рассматривает 2 варианта его применения, наружный(растворение в воде) и внутренний, посредством введения в ротовую полость рыб мини-катетером, я использовал когда-то глазные катетеры, применяемые в офтальмологии. Чаще из-за простоты пользуются первым методом, его обсудим подробнее. Опытным путем подобрана дозировка метронидазола, во всем аквариумном мире применяют препарат примерно в пропорциях: 250-500мг сухого вещества на 100 литров аквариумной воды(против "наших" - 1г/100л). Именно объем воды, а не аквариума здесь имеется ввиду. Это на заметку новичкам. Далее - сроки лечения и самая большая из ошибок в лечении. В нашей стране повсеместно оговаривается срок, названный курсом лечения и равен он приблизительно 3-5 дней , часто такой курс рекомендуют повторить после некоторой большой подмены воды, равной от 50 до 100% объема. Суть ошибки заключается в неверном понимании временного отрезка, в течении которого лекарство действительно «работает». Специалисты ихтиологи + иммунологи Калифорнийского Института, Северной Каролины, а так же другие заинтересованные ведущие американские и британские крупные заводчики дискусов и др рыб(скалярий, например), обнаружили, что метронидазол распадается в условиях аквариума уже через 6 часов, его действие прекращается уже через 7-8 часов полностью, так как остаток выводится почками рыб быстрее, чем млекопитающих . Представим, что происходит дальше при лечении по общей схеме. Если дискусы или др. молоды, «подцепили» болезнь впервые, при этом вы застали болезнь в самом ее начале, возможно вам и вашей рыбе повезло – метро успел убить врагов и их остаток легко будет контролировать еще функционирующей иммунной системе. Останется лишь пересмотреть свое привычное видение ухода за аквариумом, дабы не провоцировать болезни или не испытывать на прочность иммунитет различными экспериментами . НО! Если повезло меньше и вашу рыбу уже когда то пролечивали метро, всё пойдет не так. Кстати, за этим замечены крупные разводчики из теплых стран. Это не голые слова , пришлось самому поворошить закрытые форумы , так же немало сигналов об этом у получателей рыбы в Канаде и США.. Или просто ваша рыба возрастная, условия содержания на 4 с минусом и иммунитет не на высоте, с вышеупомянутой схемой лечения гексамитоза придется непросто. Как всё живое, флагеллы пытаются выжить и приспособиться к новым условиям и даже совершенно некомфортным тоже. Таким образом, не убитые окончательно особи остаются жить и размножаются(поначалу медленнее, чем вначале болезни),слабый иммунитет не отрабатывает должное, остатки лекарства полностью вышли из организма. Буквально за несколько часов новое поколение паразитов, частично резистентное к метро в предыдущей дозировке, атакует организм рыбы , набирает силу и размножаясь снова и снова. Через несколько дней по окончанию лечения вы получаете не здоровую рыбку, а бег по замкнутому кругу, выхода из которого уже нет. Вы будете лечить опять, увеличивая дозировки и сроки, ожидая результат. Он будет временным, каждый раз «здоровые»промежутки жизни будут сокращаться, рыба будет всё слабее и слабее. Ко всему – почки и печень пациентов превратятся в кашу. Медленная, мучительная смерть от болезни, истощения иммунной системы и повреждения большинства важных внутренних органов. Такую рыбу будут обязательно преследовать и другие заболевания, что усугубит ситуацию. Примерной такой же расклад и с псевдо-профилактикой гексамитоза с помощью метронидазола. Мы элементарно приучаем флагелл к малым дозам лекарства, тем самым делая их непобедимыми. И если в обычной жизни иммунитет будет способен сдерживать их, то при малейшем стрессе, другой болячке, длительной транспортировке или даже ряду тяжелых, изматывающих нерестов мы получим мощнейшую порцию неприятностей в виде гекса как такового или целого букета пришедших из «ниоткуда» схожих с ним заболеваний, правильно распознать и вылечить которые будет невероятно сложно. Теперь главный русский вопрос – что делать. )) Решение начать самостоятельно бороться , искать ключ к проблеме, пришло не в один момент, оно собиралось годами. Пользуясь собственной практикой и знаниями, вооружившись микроскопом и терпением, полез ваш покорный слуга собирать дополнительную информацию со всех доступных источников мира. Перекопав массу заграничных форумов, научных статей и книг на 4 языках ,мне было с чем поработать. И есть результаты. Не могу утверждать, что расскажу нечто, но кое-кто удивится, как просто действительно избежать проблем, описанных выше. Всё буквально поместится при желании в один абзац. Итак: Положительные результаты в течении двух последних лет получены при использовании английской соли(соль Эпсома). При профилактике и в начале лечения предполагаемых или установленных кишечных флагеллат используется посредством прямого добавления в аквариум , в количестве 40-50 грамм на каждые 100 литров аквариумной воды после мощной подмены с обязательной сифонкой грунта, чисткой внутренних фильтров и т.п. Что происходит? Элементарное многократное и полное очищение всего ЖКТ от всех остатков пищи и пищеварительных соков, слизей. Для закрепления результата при профилактике и перед лечением рыбу нельзя кормить, совсем нельзя. Таким образом мы удаляем всё, что является жизненно необходимым для паразита. Цикл жизни гексамиты чуть более суток, поэтому через 3 дня дискус или другая рыба будет свободна от паразита на 99% из возможных, а оставшиеся погибнут без пропитания еще через сутки. Английская соль совершенно безвредна для рыбы, поэтому почки, печень не будут «тормозить работу» иммунитета. Ваша рыбка бодра, в полном цвете и страшно голодна – поздравляю. Если говорить о последующем лечении метро уже больной рыбы, то стоит отметить, что пока лучшего лекарства ,чем метронидазол, не обнаружено и его применять придется. Но в отличной от предыдущей и всем знакомой логической схеме.
Отталкиваясь от научно установленных 6 часах ,которые метро активно убивает паразита и 8 часах полного выхода лекарства из организма, делаем подмену воды не менее 50% объема уже через 6-8 часов после первого внесения и снова вносим полную дозу лекарства еще на 8 часов. Вносим сразу,без паузы ,можно даже не дожидаясь, пока вся новая вода взамен «отработавшей» заполнит объем аквариума И еще раз. После делаем максимальную подмену воды и даем рыбе суточный, все еще голодный отдых. ВСЁ. После такого несложного профилактика+лечения в двух экспериментальных группах из 20 дискусов в каждой, никто не показывает никаких признаков заболеваний вообще. За два года из общих 40 дискусов погибли 2 –один при вскрытии в экспериментальных целях, второй при обследовании территории разводни заблудился и не смог вернуться в свой аквариум)). Применять английскую соль в профилактических и лечебных целях возможно с кормом, в виде 3%добавки, кормить рыбу таким кормом необходимо около 5 дней , результат будет виден уже на 2-3 день лечения. Можно добавлять капельно раствор англ. соли на сухой корм, чуть пропитывая раствором гранулы тетрадискуса, например . Для приготовления раствора достаточно растворить 15 грамм в 0,5 л теплой питьевой воды .Жизнеспособность раствора около месяца. Английская соль продается в виде порошка, похожа на мелкую пищевую соль «Экстра» . Чтобы не перепутать случайно, храните подальше от пищевых продуктов, оставляя ее в промышленной упаковке. Так же может быть в продаже под названием магния сульфат. Продолжение следует..

Если у вас есть желание и опыт, создайте свою тему и напишите свою методику лечения гексамитоза.