Увійти

Показати повну версію : Джош Сім: Підготовка до конкурсу з акваскейпінгу


Deus
12.08.2024, 16:27
https://www.aquaforum.ua/attachment.php?attachmentid=695673&stc=1&d=1723466167
В цій темі буде наведено переклад декількох нотаток Джоша Сіма з підготовки до конкурсу з акваскейпінгу, що були викладені на його FB (https://www.facebook.com/josh.sim.566) сторінці.

Взагалі, я шукав інформацію про фотографування акваріумів, і в Джоша був відповідний пост.
Виявилось, що це серія нотаток з приводу підготовки до конкурсів.

Джош Сім (Josh Sim, а точніше Sim Kian Hong) - є одним із найкращих акваскейперів у світі та постійно займає провідні місця на конкурсах по всьому світу, включаючи престижний International Aquatic Plants Layout Contest (IAPLC), де він здобув Гран-прі.

Джош у соціальних мережах:

Facebook (https://www.facebook.com/josh.sim.566)
Instagram (https://www.instagram.com/i.am.joshsim/)


Зміст цієї теми

Виставкові риби (https://www.aquaforum.ua/showthread.php?p=3593470#post3593470)
Назва акваскейпу (https://www.aquaforum.ua/showthread.php?p=3593471#post3593471)
Редагування фотографій (https://www.aquaforum.ua/showthread.php?p=3593472#post3593472)
Догляд за рослинами та прополка (https://www.aquaforum.ua/showthread.php?p=3593473#post3593473)
Фотозйомка (https://www.aquaforum.ua/showthread.php?p=3593474#post3593474)

Deus
12.08.2024, 16:28
Виставкові риби

Оригінальний пост Джоша у FB (https://www.facebook.com/share/p/FTGqRmDfHu5RwuoP/).

Риби є важливим елементом у всіх конкурсах акваскейпінгу. Вони можуть не бути вирішальним фактором, але правильний вибір риб (колір, форма, розмір), хороша позиція/напрямок плавання, хороша форма зграї або навіть відповідна кількість можуть допомогти вам випередити інших учасників у разі напруженої боротьби. Є також випадки, коли риби можуть стати центром уваги і допомогти вам підкреслити рівень вашого акваскейпу. Тому не недооцінюйте важливість виставкових риб у вашій конкурсній фотографії!

1. Яких риб обрати?

Є два основні сценарії:

A) Коли ви створюєте акваскейп на основі вибору риб. У цій рідкісній і особливій ситуації вибір риб визначений, оскільки вся концепція макету базується на цій конкретній рибі, і ви вже вирішили, які риби використовувати ще до початку створення хардскейпу. Не багато акваскейперів використовують цей підхід, але я останнім часом точно один з них, разом з моїм другом Масаші Оно. Ми любимо проектувати наші акваскейпи на основі вибору риб. Деякі приклади моїх робіт з цим підходом: "Congo 2017", "Faith 2018", "Pure 2020", "Samurai 2022" і "Eternal 2023". Це веселий підхід, але він також накладає багато обмежень на наш дизайн, оскільки багато аспектів визначені заздалегідь.

Б) Будь-які риби підійдуть, якщо вони відповідають акваскейпу. Це найпоширеніший підхід - ми зазвичай вирішуємо, які риби використовувати на пізнішому етапі прогресу макету. Деякі навіть приймають рішення за 1-2 тижні (або дні) до фотосесії. У цьому сценарії вибір правильних риб стає вирішальним. Ось кілька рекомендацій:


Обирайте найкращих риб, що плавають у зграї. Кліше, я знаю, але це також ЗОЛОТЕ правило. Якщо у вас є хороший акваскейп сам по собі і риби не потрібні для отримання додаткових балів, то принаймні не дозволяйте рибам стати негативним фактором і зіпсувати вашу важку роботу і хороший дизайн. Обирайте риб, які будуть плавати у зграї без зусиль і дозволять вашому акваскейпу сяяти самостійно, це заощадить вам багато нервів під час фотосесії, повірте мені. Більшість тетр підходять, але родостомуси є безпрограшним варіантом, використовуйте їх, і ваша фотосесія займе лише 5 хвилин. Барбуси Денісона - ще одна супер риба для зграї, але вони мають погану звичку витягувати рослини і плавають дуже швидко, тому переконайтеся, що ви вводите їх у свій акваріум якомога пізніше (щоб вони не знищили ваш акваскейп), і ви повинні мати відповідні налаштування камери, щоб відповідати їхній швидкості.

Обирайте риб з кольором, який можна побачити у вашому акваріумі. Якщо у вашому акваскейпі багато яскравих місць – не обирайте білих/сріблястих риб. Якщо у ньому багато тіней – не обирайте риб, які є темними/чорними. Білі та темні/чорні риби зазвичай є двома кольорами риб, які важче виділити в акваскейпі. Особливо якщо вони маленькі за розміром і кількістю. Якщо вам дійсно потрібно обрати риб з кольором, який занадто близький до вашого акваскейпу, це також можна зробити, але вам доведеться докласти зусиль, щоб сказати їм, де плавати, наприклад, дозволити вашим білим рибам плавати в темніших місцях або не дозволяти вашим червоним рибам плавати перед червоними рослинами - удачі вам у цьому - але якщо у вас є хороші риби для зграї, то це може і не бути проблемою. Тому, будь ласка, пам'ятайте золоте правило.

Обирайте риб відповідного розміру. Великі риби гарні, і їх не можна пропустити на фото. Але вони також зроблять все інше в акваріумі виглядати маленьким. Уявіть собі створення величного гірського хребта, а потім ви додаєте скалярій альтум. Вся пропорція акваскейпу зруйнована. Тому, якщо ви не впевнені, обирайте маленькі розміри. Наскільки маленькі? Я думаю, що будь-які риби розміром не більше 2-3 см є безпечними. Великі риби можуть бути використані, але вони повинні відповідати концепції вашого макету, наприклад, великі риби зазвичай використовуються в більш "наближеному" дизайні, дизайні, який не підкреслює глибину або величність. Наприклад, якщо ви хочете використовувати великі риби в лісовому акваскейпі, ваш дизайн повинен бути таким, щоб глядачі відчували, що вони "всередині" лісу (де все більше), а не стоять зовні лісу і дивляться всередину (де речі менші). Не розумієте? Тоді просто використовуйте маленькі риби.

Деякі риби за своєю природою є донними мешканцями, а деякі завжди плавають на середньому або верхньому рівні. Тому це залежить від того, де ви хочете, щоб ваші риби плавали - це дуже залежить від вашого дизайну акваскейпу. Особисто я завжди хочу, щоб мої риби плавали на середньому або нижньому рівні, нижній половині, це надає більш природного вигляду, але це також особисте уподобання.


2. Скільки риб?

Тут ми говоримо про маленьких риб, що плавають у зграї, таких як тетри, а не про тих скалярій альтум. Кількість риб зазвичай пов'язана з розмірами вашого акваріума. Великий акваріум = більше риб. Ось кілька правил:

90 см: 20-30 риб
120 см: 30-50 риб
150 см: 40-70 риб

Знову ж таки, розмір ваших риб вплине на кількість, яку ви повинні використовувати, навіть для одного типу риб. Більший розмір = менша кількість. Коротше кажучи, ми хочемо, щоб риби були видимі у значній групі, без надмірної кількості або вигляду безладу.
Ще один аспект кількості риб: якщо колір ваших риб зливається з вашим акваскейпом (подібний колірний тон), ви можете використовувати більше риб. Якщо колір ваших риб має різкий контраст з акваскейпом (занадто велика різниця в колірному тоні), ви повинні використовувати менше риб.

https://www.aquaforum.ua/attachment.php?attachmentid=695674&stc=1&d=1723470685
3. Розташування зграї риб

Будь ласка, зверніться до прикріпленого фото (i).

Загалом, я не люблю, коли мої риби плавають занадто близько до скла акваріума - ніби вони збираються вдаритися о стіну.

Я люблю, коли мої риби плавають подалі від скла акваріума, це надає приємного, вільного відчуття і якось робить акваскейп більшим....або, можливо, це просто мої дурні мрії.









https://www.aquaforum.ua/attachment.php?attachmentid=695675&stc=1&d=1723470685
Ще один аспект позиції риб: нижня половина проти верхньої половини.

Об'єктивно кажучи, я не думаю, що це має значення, але особисто я завжди віддаю перевагу, щоб мої риби плавали в нижній половині акваріума. Це просто надає більш природного вигляду. Будь ласка, зверніться до прикріпленого фото (ii).
















https://www.aquaforum.ua/attachment.php?attachmentid=695676&stc=1&d=17234706854. Форма зграї риб або їх формація

Добре, ми зараз говоримо про дуже "розкішну" тему, оскільки багато хто з нас не може дозволити собі обирати форму зграї - ми будемо досить щасливі, якщо вони взагалі будуть плавати у зграї.

Але....якщо є варіанти, скажімо, у нас є кілька фотографій, де риби поводяться і плавають у зграї, я завжди обиратиму форму зграї, яка є більш динамічною, плинною і демонструє потік води, довгасту форму замість більш округлої.

Я думаю, це допомагає підняти динамізм підводного потоку. Дивіться прикріплене фото (iii).









https://www.aquaforum.ua/attachment.php?attachmentid=695677&stc=1&d=17234706855. Плавання риб за течією або проти течії?

На мою скромну думку, це не має значення.

У природі риби часто плавають проти або за течією, тому обидва варіанти цілком прийнятні.

Будь ласка, дивіться прикріплене фото (iv).

6. Завжди тренуйтесь або робіть репетицію перед фінальною зйомкою.

Більшість риб можна тренувати, або, в більш практичному сенсі, вони можуть звикнути до певної поведінки. Тому ми повинні намагатися знайти способи змусити їх плавати у зграї або плавати таким чином, щоб це було більш фотогенічно, або шляхом годування, створення звуку, постукуючи по склу, навіть вставляючи паличку в акваріум, щоб налякати/переслідувати їх, використовуючи будь-який метод, необхідний для досягнення нашої мети. Не намагайтеся зрозуміти, як це зробити, тільки під час фотосесії, але практикуйте заздалегідь. Однак зверніть увагу, що під час фактичної зйомки, коли фільтр вимкнений, фен дме, рівень води і налаштування освітлення можуть відрізнятись, всі ці зміни можуть зробити легше або важче для риб плавати на наш розсуд.

7. Тільки один тип виставкових риб у акваскейпі?

Я б сказав, що один тип виставкових риб є найбезпечнішим і це не буде помилкою. Але якщо у вас є хороша концепція використання двох типів і ви впевнені, що це спрацює, чому б і ні. Однак, два типи повинні бути максимумом. Я чесно не думаю, що ми повинні використовувати три різні виставкові риби, з нетерпінням чекаю на когось, хто зможе довести мені протилежне.

Останнє, але не менш важливе, ми створюємо дім для риб, середовище проживання. Ми хочемо, щоб вони почувалися щасливими і комфортними. Забезпечте достатню кількість укриттів (тінь або темні місця) і достатню кількість місць для хованок з великою кількістю водних рослин. Чиста вода, хороший потік (для більшості риб) і відсутність перенаселення. Годуйте їх відповідально і переконайтеся, що вони знайдуть належний дім після того, як ви "закінчите" з ними.

Це лише мої дуже особисті і вкрай суб'єктивні думки/досвід.
Не всі погодяться, тому різні думки завжди вітаються в коментарях.

https://www.aquaforum.ua/attachment.php?attachmentid=695679&stc=1&d=1723471573

Deus
12.08.2024, 16:29
Назва акваскейпу

Чи важлива назва акваскейпу для конкурсу? Чесно кажучи, я не на 100% впевнений. Перш ніж заглибитися в обговорення, давайте подивимося на назви макетів останніх 10 чемпіонів IAPLC:

2014 - Passage (Прохід)
2015 - Longing (Туга)
2016 - Mighty Cave (Могутня печера)
2017 - Congo (Конго)
2018 - Yururi (Розслаблення)
2019 - DreamOn (Мрій)
2020 - Eden (Едем)
2021 - Ancient Tree (Стародавнє дерево)
2022 - Ascend (Підйом)
2023 - 源@域 (Джерело)

Тепер давайте також подивимося на назви чемпіонів IIAC:

2015 - Samsara (Сансара)
2016 - 爱远方 (Любов здалеку)
2017 - Congo (Конго)
2018 - Fate (Доля)
2019 - Fallowness (Пустота)
2020 - Eternal (Вічний)
2022 - Abyss (Безодня)
2023 - Radiance (Сяйво)

А як щодо KIAC?

2022 - Enchanted Forest (Зачарований ліс)
2023 - Fallen (Падіння)

Що спільного у назвах цих чемпіонів?

Потужні (здебільшого)
Класичні
Короткі, 1-2 слова і запам'ятовуються
Більшість з них не дають прямого опису акваріума, вони або дають тонкий натяк, або мають глибше приховане значення.

Отже, як ми повинні називати наш конкурсний акваріум?
Чесна відповідь буде: називайте його як хочете, кому яке діло. Жартую.

По-перше, я хочу сказати, що якщо наша робота "не досить хороша", ми можемо назвати її небом і землею, це нічого не змінить. Факт.
Але, якщо наша робота має шанс на призи, на перші місця, іноді назва акваріума може змінити ситуацію.

Ми повинні знати, що в більшості конкурсів судді бачать назву акваріума (разом з розміром акваріума). Тому наявність гарної та відповідної назви може іноді "вразити" суддів або навіть допомогти їм зрозуміти сенс нашої роботи.

З цим знанням давайте обговоримо, як ми повинні називати наш акваскейп.
Є два основні підходи:

1. Ми хочемо, щоб назва розповідала суддям, про що акваріум, або давала натяк на нашу тему.

Приклади таких назв: Passage (Прохід), Mighty Cave (Могутня печера), Congo (Конго), Ancient Tree (Стародавнє дерево), Ascend (Підйом), Fallen (Падіння).

Як згадувалося раніше, хоча ці назви не дають чіткого опису акваріума, вони дають тонкий натяк суддям на те, які їхні теми. Я багато разів казав, якщо люди не розуміють, що ми робимо, їм буде важче це оцінити. Тому в таких випадках назва може допомогти глядачам (суддям) краще зрозуміти наші думки, і це може змінити ситуацію.

Тут я хочу навести цитату пана Юсуке Хомма, одного з суддів IAPLC, про його вибір найкращого акваріума у роботі талановитого Нгуєн Мінь Тоана з В'єтнаму, який отримав золоту нагороду у 2021 році за роботу "Storming" (Шторм):
"Мені було дуже важко вирішити до самого кінця, але я вирішив віддати свій найкращий акваріум "Шторму". Композиція з глибиною і деталізованим висадженням рослин дійсно вражає. Однак вирішальним фактором було те, що назва "Шторм" вказує на сцену, де можна відчути історію про те, як риби плавають, ніби вони тікають від шторму, що чудово виражено в акваскейпі".
Це, якщо це не є чітким показником того, як назва може вплинути на результат, я не знаю, що є!!! Тому, безумовно, корисно вибрати назву, яка дозволяє людям зрозуміти, що ми хочемо висловити.

https://www.aquaforum.ua/attachment.php?attachmentid=695692&stc=1&d=1723548619
Золота премія IAPLC 2021: "Storming" від Нгуєн Мінь Тоан.
Чудовий приклад того, як ідеальна назва може допомогти вам у рейтингу.
Темний приглушений настрій і риби, що тікають, передають суть "Storming" і дозволяють глядачам зрозуміти тему.

Сказавши це, я вважаю, що ми не повинні називати акваскейп назвою, як наші бабусі розповідають історії. Наприклад:

"Ліс з багатьма деревами і річкою, що протікає через нього", або
"Великий водоспад з впалим деревом і мохом, що росте на ньому", або
"багато риб тікають від шторму, що наближається".

Це, звичайно, для сміху, але ви знаєте, що я маю на увазі. Знайдіть класне слово або два, які описують вашу роботу тонко, залишаючи щось для уяви.

2. Назва, яка може мати приховане значення, але не прямо/непрямо пов'язана з темою акваскейпу.

Приклад: Longing (Туга), DreamOn (Мрій), Eden (Едем), Samsara (Сансара), Fate (Доля), Radiance (Сяйво).

Ці назви, ми не можемо безпосередньо пов'язати із акваскейпами, які вони представляють, автори можуть мати свої причини для таких назв, але ми ніколи не дізнаємося, якщо вони не скажуть.

Цей спосіб називання нашого конкурсного акваскейпу також означатиме, що ми відмовляємося від можливості розповісти суддям, що ми робимо - це нормально, якщо наш макет може говорити сам за себе.

Якщо ми збираємося використовувати цей підхід, я б сказав, що небо - це межа!! В основному, ми можемо використовувати будь-яке слово або слова, які є запам'ятовуються, класними, потужними і в той же час можуть означати щось для нас, щось тільки для нас, щоб знати і для інших, щоб дізнатися або роздумувати!

Отже, ось підсумок керівництва з називання конкурсних акваскейпів:

Коротка назва - вона буде звучати більш класно, потужно, запам'ятовуватися і легко запам'ятовуватися.
Не використовуйте назву, щоб розповідати бабусину історію, не будьте занадто поверхневими.
Якщо це необхідно, знайдіть назву, яка може дати тонкий натяк на ваш акваскейп, розкажіть людям, яка ваша тема, прямо або непрямо.
Якщо ви робите #3, використовуйте прості або загальні слова, не використовуйте слова, які люди повинні шукати в словнику, щоб дізнатися значення (не дійте як розумник).
Якщо ви хочете використовувати назву, щоб дати нам знати, що ви робите, будь ласка, використовуйте слова, які ми можемо зрозуміти.


Я також суджу деякі місцеві конкурси акваскейпінгу, і я повинен визнати, що мені сподобалися деякі дотепні і крінжові назви акваріумів за ці роки, це просто викликало велику усмішку на моєму обличчі, знаючи, що творець має чудове почуття гумору.

Останнє зауваження:

Погана назва не зіпсує чудовий акваскейп.
Чудова назва підніме хороший акваскейп.
Супер крута назва лише зробить поганий акваскейп ще смішнішим.

Тому просто зосередьтеся на покращенні своєї роботи з акваскейпінгу і, можливо, турбуйтеся про назву, коли дійдете до цього.

Deus
12.08.2024, 16:30
Редагування фотографій

Це делікатна тема. У певному сенсі це як допінг у спорті. Багато наркотиків заборонені, але багато спортсменів все одно їх приймають. Якщо нас не зловлять, все добре, але це не означає, що ми невинні.

Щоб розпочати це обговорення, я хотів би розділити всі процеси постредагування на кілька категорій: добре, прийнятно, сіра зона, погано, суцільне зло.

1. Категорія "Добре" (без ризику)
Це категорія, в якій, на мою думку, процеси редагування дозволені на всі 100%.

Перетворення RAW у JPEG
Зміна розміру фотографії (зменшення роздільної здатності зображення, збереження у меншому розмірі файлу) для виконання обмеження максимальної розміру файлу для подання на конкурс.
Корекція об'єктива - іноді наш акваріум на фотографії виглядає не як прямокутник, а трохи роздутий, як пивний живіт. Корекція об'єктива дозволяє відрегулювати фотографію так, щоб форма акваріума знову виглядала нормально.
Перейменування файлу

2. Категорія "Прийнятно" (дуже низький ризик)

У цій категорії ці процеси редагування нібито не дозволені, але я не думаю, що ми в великій небезпеці бути дискваліфікованими за це.

Це загалом деякі кроки редагування, які не змінюють вміст акваскейпу, і деякі з редагованих ефектів можна досягти за допомогою різних налаштувань камери або деяких технік фотографії. Основна мета цих процесів - покращити якість нашої фотографії.

Обрізка - вирізання боків, верхньої та нижньої частини, щоб виключити деякі безладні оточення на фотографії.
Підвищення різкості зображення - щоб зробити зображення чіткішим.
Регулювання контрасту, яскравості та експозиції - це в основному для того, щоб зробити фотографію темнішою або яскравішою в цілому.

3. Категорія "Сіра зона" (низький/середній ризик)

Ця категорія включає гру з кольорами в цілому (повне фото, не вибірково) або маніпулювання розмірами фотографії.

Регулювання колірної температури - щоб зробити тон фотографії теплішим (більш жовтуватим) або холоднішим (більш синюватим). Це також можна зробити за допомогою налаштувань камери, регулюючи баланс білого в камері.
Регулювання колірного тону (відтінок, насиченість, яскравість) - цей процес редагування дозволяє нам налаштувати загальний колірний тон фотографії, щоб він був більш жовтуватим, зеленуватим, червонуватим тощо, або якщо ми хочемо, щоб колір був більш приглушеним або яскравим, залежно від наших тем. Знову ж таки, це стосується налаштування всього фото, а не вибіркового редагування певних місць або певних кольорів.
Розширена корекція об'єктива шляхом нахилу або зсуву зображення - іноді наша камера встановлена криво під час зйомки. Об'єктив може бути спрямований вниз, вгору, нахилений в одну сторону (ліворуч або праворуч) або не вирівняний. Тому ми використовуємо постредагування, щоб зробити фотографію знову ровною. Є також випадки, коли акваскейпер навмисно знімає акваріум під низьким кутом (вгору), щоб отримати велике відображення водної поверхні та більш драматичний ефект, після чого вони редагують зображення, щоб зробити фотографію знову прямою, зберігаючи ефект.
Видалення подряпин на поверхні акваріума або видалення деяких великих очевидних бульбашок (таке трапляється).

4. Категорія "Погано" (високий ризик)

Це категорія, в якій описані зміни, що не рекомендується робити, або робити їх на свій страх і ризик.

Вибіркове регулювання певного кольору на певному місці (не повне фото).
Зміна риб - додавання, видалення, клонування.
Будь-які інші техніки редагування, які використовують метод "шарування", в основному є високим ризиком.

5. Категорія "Суцільне зло" (не робіть такого!)

Багато дискваліфікацій пов'язані з процесом редагування в цій категорії. Це в основному "шахрайство" шляхом зміни основної структури акваскейпу. Тому, будь ласка, не робіть цього.

Додавання предметів (хардскейп, рослини), які не належать до конкретної фотографії, або видалення предметів (хардскейп, рослини) на фотографії.
Переміщення предметів (хардскейп, рослини) в межах однієї фотографії
Спотворення (вигин, подовження, видалення тощо) хардскейпу або рослин на фотографії.
В основному, будь-які фізичні зміни хардскейпу або рослин потрапляють у цю категорію.

Отже, ось 5 категорій процесу постредагування, які я знаю (може бути більше, але я не знайомий). Наскільки далеко ви готові піти і який ризик ви готові взяти, я не можу коментувати.

Особисто для мене, я б сказав, що категорії 1-3 все ще "прийнятні", але це не означає, що ми не будемо дискваліфіковані за це, все ще є деякий ризик, особливо для категорії 3. Робіть це в міру і не проти своєї совісті. Будьте відповідальні за свої дії і приймайте наслідки, якщо станеться щось погане. Це мої переконання.

Тепер дозвольте мені розповісти, що я роблю для своєї конкурсної фотографії:

Я використовую програмне забезпечення Canon для корекції об'єктива і, якщо потрібно, виправляю 2 дуже погані подряпини на склі акваріума, видаляючи їх (моєму акваріуму 7 років).
Adobe Lightroom для налаштування експозиції, контрасту, яскравості, колірного тону, колірної температури та різкості фотографії. Перетягуючи повзунок вліво і вправо, щоб знайти найкращий стан. В основному все, що стосується кольору, яскравості та різкості, налаштовується в Lightroom.
GIMP (безкоштовне програмне забезпечення) для обрізки та зменшення розміру файла зображення до 5 МБ для участі у конкурсу.

Я робив більше постредагування в минулому, включаючи деякі дуже ризиковані зміни (винен!). Чесно кажучи, багато з цих редагувань в основному для задоволення себе, ви знаєте, перфекціоністська природа художника. Я не думаю, що інші, включаючи суддів, помітять велику різницю з або без редагувань, якщо вони не порівнюють 2 фотографії поруч.

В кінці дня, просто робіть те, що вважаєте за потрібне, і будьте відповідальні за свої дії.

P.S.: Я знімаю тільки в JPEG. RAW занадто клопіткий.

Deus
12.08.2024, 16:31
https://www.aquaforum.ua/attachment.php?attachmentid=695695&stc=1&d=1723649324Догляд за рослинами та прополка

Добре, давайте зробимо цю частину короткою, я думаю, прикріплені фотографії досить зрозумілі.

1. Поради щодо посадки стеблових рослин, можливо, вже трохи запізнілі, але давайте все одно зробимо це, просто збережіть для майбутнього.

Основний момент - ми повинні садити густіше, особисто я б віддав перевагу 10 см або більше, щоб ми могли обрізати їх під гарним нахилом (будь ласка, дивіться частину про обрізку).

Не садіть всю довжину стебла, яку ви купили, обріжте і посадіть верхні кілька см, залишивши видимими 2-3 см. Дайте їм рости, нам не потрібні довгі стебла з самого початку. Намагайтеся садити якомога компактніше, вставляючи 2-3 стебла за один раз. Це дасть нам більш густий кущ.

2. Не обрізайте наші стеблові рослини рівно, завжди обрізайте під нахилом. Ми хочемо бачити голови/корони кожного стебла, а не тіло рослини. Ми хочемо використовувати голови/корони, щоб приховати тіло рослин позаду них.

3. Завжди обрізайте на 1-2 см вище, щоб наші стеблові рослини ставали густішими з кожною обрізкою.

https://www.aquaforum.ua/attachment.php?attachmentid=695696&stc=1&d=17236493634. Якщо у нас в акваріумі є різні типи рослин, що, швидше за все, так і є, завжди звертайте увагу на різну швидкість росту наших рослин після обрізки. Ми хочемо, щоб усі рослини виглядали найкраще одночасно під час фотосесії.

Серед усіх цих рослин, стеблові рослини (наприклад, Rotala) мають найкоротше і фіксоване вікно для зйомки після обрізки, тому ми повинні дотримуватися часу стеблових рослин і відповідно обрізати інші.

Рекомендується записувати швидкість росту кожної рослини, яка потребує обрізки у вашому акваріумі, таблиця вказує лише приблизний орієнтир, кожен акваріум може бути різним через освітлення, CO2, добрива та інші фактори.

Тому краще "репетирувати" перед фактичною зйомкою, щоб отримати реальний стан вашого акваріума.

5. Зробіть остаточну перевірку за день (або за кілька годин) до зйомки.

Я зазвичай сиджу перед акваріумом з ножицями в руках годинами, спостерігаючи за кожним куточком акваріума і обрізаючи будь-який лист або рослину, яка мені не подобається, один за одним, лист за листом.

https://www.aquaforum.ua/attachment.php?attachmentid=695697&stc=1&d=1723649397


https://www.aquaforum.ua/attachment.php?attachmentid=695699&stc=1&d=1723649531
https://www.aquaforum.ua/attachment.php?attachmentid=695698&stc=1&d=1723649397

Deus
12.08.2024, 16:32
Фотозйомка

Я не хороший фотограф.

Добре, я навіть не хороший фотограф акваскейпінгу. Але за останні 13 років я завжди самостійно фотографував свої конкурсні акваріуми. Мої конкурсні фотографії часто були вдалими, або невдалими, іноді вони були точними, іноді... не дуже. Як я вже казав багатьом іншим, фотографування конкурсного акваріума - це моя найменш улюблена частина цього хобі, це викликає стрес і втомлює, цілий рік важкої праці буквально зводиться до одного клацання (або 300 клацань, як завгодно), тому фотографування конкурсного фото завжди є травматичним завданням для мене.

Однак, як суддя кількох конкурсів акваскейпінгу по всьому світу, я бачив багато потенційно хороших акваріумів, зіпсованих поганою фотографією, що досить прикро. Ви можете стверджувати, що це конкурс акваскейпінгу, а не конкурс фотографії, і це правда. Але оскільки судді можуть оцінювати ваш акваріум лише на основі єдиної фотографії, яку ви подали, погана фотографія неминуче вплине на судження. Не кажучи вже про те, що мистецтво є суб'єктивним, і перше враження від якості вашої конкурсної фотографії часто є досить впливовим.

Час від часу я отримую повідомлення з питаннями про техніку фотографування конкурсного акваріума, налаштування камери, як зробити хороше фото акваріума тощо... тому я вирішив узагальнити і поділитися всім, що я знаю про фотографування конкурсних акваріумів тут. Зверніть увагу, що це керівництво для початківців, досвідчені акваскейпери можуть не звертати уваги.

1. Моє фотографічне обладнання та гаджети

A. Камера – Canon 7D, яка була зі мною протягом останніх 10 років. Це не топова камера, але вона не є аматорською. Чесно кажучи, більшість сучасних DSLR можуть виконувати роботу однаково добре, технологія розвинулася настільки за останні кілька років, і я б сказав, що якщо в вас є камера з нового покоління DSLR, ви готові до роботи, незалежно від брендів або моделей.

B. Об'єктив – Canon EFS 17-55mm. Більшість фотографів скажуть вам, що об'єктив важливіший за саму камеру, у фотографії конкурсних акваріумів це також може бути правдою. Ви можете використовувати будь-яку сучасну камеру DSLR, але вибирайте хороший об'єктив, який відповідає меті. Коли мова йде про вибір об'єктива, перше питання завжди: ширококутний чи не ширококутний. Щоб відповісти на це питання, перш за все, ви повинні знати, чи ваша камера повнокадрова чи APSC. APSC має коефіцієнт обрізки 1.6x (для Canon, я не впевнений щодо інших моделей), що означає, що якщо ви використовуєте фокусну відстань 17 мм (нібито ширококутний) на камері APSC, ефективна фокусна відстань становить 17 мм x 1.6 = 27 мм (що вже не є широким кутом). Тому, якщо ви плануєте знімати свій акваріум ширококутним об'єктивом, пам'ятайте, що є коефіцієнт обрізки, якщо ваша камера APSC. Майте на увазі, що деякі конкурси віддають перевагу конкурсним фотографіям, зробленим ширококутним об'єктивом, але інші конкурси можуть не мати цього обмеження. Дизайн вашого акваскейпу також може показувати різні результати/ефекти на різній фокусній відстані. Є деякі дизайни, які в основному не дають значної різниці між ширококутним або не ширококутним кадром, тому перевірте цей момент перед тим, як вирішити, яку фокусну відстань або об'єктив використовувати.

C. Освітлення – Освітлення є найважливішим фактором у фотографії акваріумів, крапка. Якщо ви можете добре контролювати освітлення під час фотосесії, ви на півдорозі до успіху. Я використовував студійне імпульсне світло протягом останніх 10 років, але до цього я пакував якомога більше люмінесцентних ламп T5 на верхню частину акваріума, щоб вичавити необхідну кількість світла. Я повинен сказати, що з революційним розвитком потужних світлодіодних акваріумних світильників в наш час, іноді використання цих світлодіодних світильників самостійно є достатнім. Один момент, на який слід звернути увагу, це те, що різні дизайни акваріумів можуть вимагати різного налаштування освітлення. Деякі акваріуми темніші, з великою кількістю тіней, деякі акваріуми мають занадто багато рослин/хардскейпу біля поверхні води (що може викликати переекспозицію). Тому кут і інтенсивність вашого освітлення під час фотосесії повинні бути різними для кожного акваскейпу. Це перевага використання студійного імпульсного світла або іншого зовнішнього імпульсного світла, тому що ви можете вільно регулювати інтенсивність і кут вашого імпульсного світла, чого акваріумне світло може не мати можливості зробити.

D. Дистанційні тригери – Оскільки я використовую студійне імпульсне світло, мені потрібен дистанційний тригер для синхронізації затвора камери із імпульсним світлом, яке я використовую, просто простий пристрій, який можна придбати в більшості магазинів фототехніки, один для моєї камери (тригер) і один для студійного імпульсного світла (приймач). Інший дистанційний тригер, який важливий, якщо ви знімаєте акваріум самостійно, це дистанційний тригер для затвора. У моєму випадку, оскільки я повинен самостійно переслідувати риб, неможливо сидіти перед камерою і натискати затвор, тому дистанційний тригер затвора є обов'язковим. Однак у мене немає справжнього "дистанційного" тригера, оскільки я використовую один з кабелем, я просто повинен переконатися, що кабель досить довгий, щоб я міг все ще натискати затвор, стоячи збоку від акваріума і переслідуючи риб. Це може виглядати незграбно часом, але я роблю це стільки, скільки пам'ятаю.

E. Штатив – Просто базове обладнання, яке повинно бути у кожного. Ви ніколи не зможете зняти гарне конкурсне фото акваріума, тримаючи камеру у руках.

F. Софтбокс – Якщо ви використовуєте студійне імпульсне світло або звичайне зовнішнє імпульсне світло, софтбокс дуже рекомендується, щоб світло розсіювалося рівномірно.

2. Налаштування камери

A. Витримка – від 1/80 до 1/120. Налаштування витримки має 2 важливі функції: по-перше, воно допомагає зафіксувати рибу, щоб вона виглядала чітко на вашій фотографії. Занадто повільна витримка зробить рибу розмитою, оскільки вам потрібна швидка витримка, щоб зафіксувати рухомий об'єкт. По-друге, воно допомагає контролювати яскравість вашої фотографії. Швидка витримка зробить вашу фотографію темнішою, а повільна витримка зробить її яскравішою. Однак основна функція налаштування витримки - це зафіксувати рух риби, оскільки ми можемо контролювати яскравість фотографії іншими параметрами (дивіться нижче), але тільки витримка може дати вам чітке зображення риб. Загалом, якщо ви використовуєте риб, які плавають дуже швидко (наприклад, Puntius Denisonii або Rummy Nose), вам потрібна витримка швидше 1/100, але для риб, які не плавають так швидко (наприклад, Altum Angel або деякі тетри), іноді навіть 1/60 буде достатньо. Якщо ви можете зафіксувати рух риби, використовуючи широкий діапазон налаштувань витримки, це той час, коли ви можете використовувати доступний діапазон витримки для контролю яскравості фотографії, але спочатку переконайтеся, що зображення риби чітке.

B. Діафрагма – від f8 до f14. Діафрагма контролює глибину різкості вашої фотографії, а також яскравість вашої фотографії. Глибина різкості означає, наскільки чітко ви хочете, щоб ваша фотографія виглядала від найближчої точки до найдальшої точки вашого фокусу. Якщо ви використовуєте більшу діафрагму (наприклад, f4 і нижче), об'єкт, на який ви фокусуєтеся, буде виглядати чітко, але далі від об'єкта, на який ви фокусуєтеся, буде виглядати розмито. Наприклад, якщо ви фокусуєтеся на головному камені вашого акваріума, використовуючи f4, камінь буде виглядати чітко, але об'єкти далеко від каменю будуть виглядати розмито. Навпаки, якщо ви використовуєте меншу діафрагму (наприклад, f16 і вище), ви отримаєте дуже хорошу глибину різкості, що означає, що об'єкт, на який ви фокусуєтеся, і всі інші об'єкти, які знаходяться далеко від вашого фокусу, будуть всі чіткими. У фотографії конкурсного акваскейпінгу ми, безумовно, хочемо, щоб все виглядало чітко на фотографії, тому перевага надається меншій діафрагмі. Однак менша діафрагма зробить вашу фотографію темнішою, оскільки ви обмежуєте кількість світла, що потрапляє на сенсор. З мого досвіду, f8 до f14 - це хороше значення для орієнтиру, воно дасть вам хорошу глибину різкості (чітке фото далеко від вашої точки фокусу) і в той же час яскравість буде керованою.

C. ISO – Основна функція налаштування ISO - це контроль яскравості. Більше ISO дасть вам яскравішу фотографію і навпаки. Недоліком використання надзвичайно високого ISO є рівень "шуму" на вашій фотографії, ви отримаєте трохи розмиту фотографію з великою кількістю маленьких піксельованих білих точок (називається "шум" у фотографії), особливо якщо ви збільшите фотографію. Однак сучасні DSLR добре справляються з контролем шуму при високих налаштуваннях ISO, тому поки ви не використовуєте надзвичайно високий ISO (наприклад, вище 5000), ви зазвичай не маєте проблем з шумом. Моє звичайне налаштування ISO - 100-1000, у крайніх випадках (наприклад, Pure у 2020 році) я використовую ISO 5000 і плачу за це "мрійливою" фотографією.

D. Витримка, діафрагма та ISO – як ви вже прочитали, всі 3 ці налаштування впливають на яскравість вашої фотографії. Хоча витримка (фіксація риби) і діафрагма (глибина різкості) мають свої основні функції, ISO використовується виключно для контролю яскравості. Тому ви можете грати з цими 3 налаштуваннями, щоб отримати правильну яскравість, яка підходить для ефекту акваріумної фотографії, яку ви хочете створити. Кожен акваскейп різний залежно від дизайну, тому немає фіксованих налаштувань для всіх.

E. Фокусна відстань – Я зазвичай використовую 17 мм на моїй камері APSC, що ефективно дає мені фокусну відстань 27 мм. Чесно кажучи, я не думаю, що фокусна відстань має великий вплив на конкурсну фотографію, ширококутний чи не ширококутний, ефект не завжди очевидний. Єдиний раз, коли я використовував справжнє ширококутне налаштування у 2018 році для "Faith" (17 мм на повнокадровій камері), мене оштрафував організатор конкурсу, тому я схильний думати, що не варто використовувати ширококутне налаштування, для чого? Ефект не такий вже й великий, і ви ризикуєте зниженням балів.

3. Деякі важливі поради під час фотосесії

A. Я часто ношу чорні сорочки та штани під час фотосесії – щоб мінімізувати будь-яку можливість відображення. Намагайтеся уникати яскравого одягу або одягу з блискучими принтами, ви можете отримати відбиття на фотографії.

B. Вся кімната повинна бути якомога темнішою, єдиним джерелом світла повинен бути акваріум. Тому для мого конкурсного акваріума, який знаходиться у вітальні, я можу знімати тільки вночі. Конкурсний акваріум, який знаходиться в моїй рибній кімнаті, я можу знімати в будь-який час, поки я закриваю двері та вікно. Чому має бути темно? По-перше, ми хочемо уникнути відображення в акваріумі, будь-яке джерело світла в оточенні може відображатися на фотографії. По-друге, ми хочемо, щоб сенсор камери захоплював тільки світло з акваріума. Якщо оточення яскраве, сенсор може його захопити, і це вплине на налаштування. Якщо у вас немає інших варіантів, крім як знімати акваріум вдень, коли оточення яскраве, це нормально, поки ви дбаєте про фактор відбиття. Ви можете використовувати чорну тканину, щоб покрити джерело відбиття або знайти інші способи, щоб яскраве оточення не впливало на якість фотографії, і все буде добре.

C. Джерело світла (будь то студійне імпульсне світло, зовнішнє імпульсне світло або акваріумне світло) повинно бути розташоване принаймні на 30 см вище акваріума. Розміщення джерела світла занадто близько до акваріума легко викличе перегрів або переекспозицію, навіть з софтбоксом. Ми хочемо м'яке розсіяне світло по всьому акваріуму, а не сильне концентроване світло на певному місці. Тому чим вище ви розміщуєте джерело світла, тим краще для отримання м'якого і рівномірного розсіювання світла.

D. Накрийте верхню частину вашого акваріума чорною дошкою (простір між акваріумом і джерелом світла). Це дуже важливо. Ваша фотографія буде виглядати чіткішою і кращою з цією чорною дошкою. Як вже згадувалося раніше, ми хочемо, щоб світло надходило тільки зсередини акваріума, тому якщо ми не накриємо простір між акваріумом і джерелом світла, камера захопить світло від джерела світла безпосередньо, а не тільки зсередини акваріума. В результаті ви отримаєте погану фотографію.

4. Як отримати яскравий фон

Зазвичай ми хочемо, щоб відкриттй простір або кінцева точка на фото виглядали яскравими, а не похмурими або сірими.

A. Відстань між акваріумом і стіною повинна бути не менше 15 см або більше. Якщо ви розмістите акваріум занадто близько до стіни, буде дуже важко отримати яскравий фон.

B. Біла стіна або стіна з білим фоном (біла тканина або білий папір).

C. Налаштуйте витримку, діафрагму та ISO правильно, грайте з цими 3 налаштуваннями, поки ваш фон не буде яскраво освітлений.

D. Дайте достатньо світла у верхній частині акваріума.

E. НІКОЛИ не наклеюйте білий фон на задню частину скла акваріума. Так, ви все одно отримаєте білий фон, але він буде виглядати як стіна і виглядатиме штучно. Яскравість фону повинна бути створена освітленим простором між акваріумом і стіною, щоб ви отримали яскравий нескінченний простір, який надає глибину і 3D-ефект. Ми не хочемо білу стіну.

F. У випадку, якщо ви все ще не отримуєте яскравий фон, як вам хотілося б, ви можете розмістити джерело світла за акваріумом, або знизу, або зверху. Ви також можете розмістити алюмінієву фольгу за акваріумом, щоб допомогти відбивати якомога більше світла на стіну.

5. Як отримати чорний/темний фон

A. Існує поширена помилка, що чорний фон створюється шляхом наклеювання чорного паперу безпосередньо на задню частину скла акваріума. Якщо ви зробите це таким чином, ви отримаєте лише сіруватий фон, а не повністю чорний.

B. Остаточний чорний фон створюється темним простором між акваріумом і стіною. Для цього спочатку вам потрібно мати чорну стіну, або ви можете розмістити чорний картон або папір або тканину на стіні. Після цього вам потрібно накрити верхню частину цього простору між акваріумом і стіною, залежно від ефекту та оточення, можливо, вам потрібно накрити і боки.

C. Роблячи це, ви створюєте повністю темну область за акваріумом, куди не може проникнути світло. Ви отримаєте красивий чорний фон.

6. Як створити синій відтінок на фоні

A. Якщо ви бачили мій акваскейп Dream-On у 2019 році, ви могли помітить деякий синій відтінок на фоні. Будь ласка, дивіться прикріплене фото, як я це створив. Я називаю це світловим екраном для бідних.

B. Ефект синього відтінку досягається методом проб і помилок. Мені потрібно налаштувати кількість і розташування синьої фарби на папері, щоб отримати бажаний ефект.

C. Я вірю, що використовуючи ту ж техніку, ви можете створити будь-який кольоровий ефект, який хочете.

https://www.aquaforum.ua/attachment.php?attachmentid=695765&stc=1&d=1723831917 https://www.aquaforum.ua/attachment.php?attachmentid=695766&stc=1&d=1723831917

7. Час фотографування

A. Ми хочемо, щоб фотографія була зроблена в найкращий час для наших акваріумів, коли рослини виглядають найкраще. Якщо у вашому акваріумі переважають стеблові рослини, найкращий час для фотосесії буде через 7-10 днів після обрізки стеблових рослин.

B. Якщо у вашому акваріумі є рослини, які ростуть з різною швидкістю (і, швидше за все, у вас є), вам потрібно знати правильний час для останньої обрізки ваших різних рослин, щоб всі рослини з різною швидкістю росту досягли піку одночасно. Наприклад, ви не можете обрізати мох і стеблові рослини одночасно і очікувати, що вони виглядатимуть чудово одночасно. Моху знадобиться щонайменше 1 місяць, щоб відрости і виглядати добре, тоді як стебловим рослинам зазвичай потрібно 7-10 днів.

C. Не фотографуйте, коли ваші рослини "сплять" – особливо стеблові рослини. Завжди фотографуйте, коли рослини прокинулися і цвітуть.

D. У день фотографування ви повинні вимкнути CO2 (залежно від вашого періоду освітлення і часу, коли ви плануєте знімати, іноді потрібно вимкнути CO2 за день до цього). Незалежно від того, наскільки гарним може бути перлинг, під час фотосесії ми не хочемо цих бульбашок кисню. Бульбашки O2 в акваріумі можуть створити непотрібні перешкоди або відволікання для загального зображення. Тому ми не повинні подавати CO2 перед фотосесією, щоб уникнути наявності бульбашок O2 по всьому акваріуму під час фотосесії.

E. Ще один момент, на який слід звернути увагу, якщо у вас є рослини, такі як болбітіс або папороті в акваріумі, бульбашки O2 під листям створять ефект плавучості, який піднімає листя, у більшості акваскейпів ми не хочемо, щоб це відбувалося. Болбітіс або папороті виглядають найкраще, коли їхні листя спрямовані вниз, а не вгору.

Будь ласка, поважайте конкурс, видаляючи ВСЕ обладнання під час фотосесії. Показ обладнання на конкурсній фотографії є заявою про те, що ви не цінуєте і не поважаєте конкурс і суддів. Будучи суддею сам, акваріуми з обладнанням автоматично займають нижню половину списку, незалежно від того, наскільки хороший акваскейп. Якщо ви не готові витратити всього 5 хвилин на видалення всього обладнання, чому судді повинні витрачати час на вашу заявку?

9. Редагування фотографій.

Чи можемо ми редагувати наші фотографії?

A. Моя перша порада завжди – уважно прочитати правила конкурсу. Якщо сказано, що редагування не дозволено, це правило, яке ми повинні дотримуватися.

B. Якщо ми все ж вирішимо редагувати нашу конкурсну фотографію, ми повинні робити це на свій страх і ризик і прийняти наслідки у вигляді штрафних санкцій або дискваліфікації. Все просто. Як тільки це станеться, ми повинні поважати рішення організатора, оскільки ми самі порушили правила.

C. Чи редагую я свої конкурсні фотографії? Так, редагую. Зміна розміру (що дозволено), обрізка, корекція об'єктива, налаштування яскравості/експозиції/кольору, підвищення різкості фотографії. Чи дозволено таке редагування? Прочитайте пункт 9A.

D. У підсумку: перше – дотримуйтесь правил конкурсу. Друге – якщо ми все ж вирішимо редагувати, робіть це з чистою совістю: що можна редагувати, що не слід редагувати. Третє – прийміть рішення організатора, якщо вас оштрафують за порушення правил.

E. У 2020 році по всьому світу було багато дискваліфікацій через редагування фотографій. Є також конкурси, які не застосовують право на дискваліфікацію і дозволяють учасникам зберегти рейтинг, хоча ті ж акваріуми дискваліфікуються на інших конкурсах. Для мене немає правильного чи неправильного, організатор має абсолютне право виконувати свої обов'язки так, як вважає за потрібне. Кожне рішення має причину, і немає сенсу нам, учасникам, ставити під сумнів і злитися через це. Якщо нам не подобається їхнє рішення, ми можемо вирішити не брати участь у конкурсі в майбутньому і закрити це питання. Всі конкурси є безкоштовними для участі, і кожен має право вирішити не брати участь. Я не бачу сенсу сперечатися, що деякі конкурси є несправедливими.

F. Чи заслуговують ті дискваліфіковані акваріуми на свій рейтинг у тих конкурсах, де вони не були дискваліфіковані? Абсолютно так. Якщо хтось думає, що вони зайняли високе місце через редагування, вони помиляються. Я впевнений, що ті акваріуми все одно отримали б той самий рейтинг, якби вони не були відредаговані. Ми всі любимо вважати себе "художниками" у своєму праві, і всі художники є перфекціоністами. Деякі редагують свої акваріуми, щоб позбутися тієї маленької недосконалості і задовольнити своє художнє его, але для суддів конкурсу, я впевнений, вони не бачать різниці з редагуванням чи без нього. Поганий акваріум не стане світовим чемпіоном, навіть якщо він сильно відредагований.

G. Я хочу сказати, що я не заохочую "незаконне редагування", вони справедливо отримують дискваліфікацію за порушення правил. Але я також не зневажаю і не неповажаю тих, хто це зробив. Хороший акваріум є хорошим акваріумом, незалежно від того, скільки редагувань було зроблено.