І я своїх 5 копійок вставлю. Цікавить мене дещо у фільтрах, особливо в помпах. Дотого ж я маю деякі знання в області двигунів та робочих коліс насосів.
Цитата:
Допис від Oleg Sevastopol
1) Mощность Eheim 2213 - 15w
Mощность Atman CF800 - 20w
Комментарий: при примерно одинаковом сроке эксплуатации (2 месяца) на аквариумах 200 л с одинаковым набором рыб и растений за счет разницы в 5w Atman CF800 показывает большую производительность по количеству пропускаемой воды в л/ч.
|
Цитата:
Допис від arlekin05
позволю себе сравнить Эйхем ЕХ-600 и Атман 3335.в общем то примерно равные в технических характеристиках фильтра. НО первое через неделю производительность Атмана упала прктически вдвое за счет уменьшения производительности мотора за счет обрастания бактериями ротора. у Эйхема тоже такое-же обрастание, но производительность практически не падает. а остальное все как и было описано в ранних постах.
|
Так от, про вищесказане: у
всіх фільтрах які я бачив ( не так уже й багато, але...) двигун у помпи зроблений по одному принципу: магнітний ротор і статор - змінний магніт. Це типовий
кроковий двигун, синхронна машина, з усіма його недоліками та перевагами. Швидкість його обертання 3000об/хв (50Гц * 60сек, або інша, якщо в розетці не 50Гц) і ця швидкість - це
констата, вона не може бути іншою, якщо магнітне поле ротора вийде з синхронізації з магнітним полем статора - почнеться противний шум ( шум - це те, що найбільше нас хвилює, є ще й інші проблеми, наприклад: момент сили падає практично до нуля). Далі при такій конструкції магнітної системи двигуна невідомо в який бік він почне обертатися, як наслідок - робоче колесо (крильчатка) з радіальмими ребрами. Із інституцького курсу гідрогазодинаміки мені відомо, що такі колеса малоефективні. Більш практичними є колеса з параболічними ребрами, вони дозволяють розвинути більший тиск і відповідно подолати гідравлічні опори не зменшивши суттєво витрати. Я думаю, всі погодяться, що підзабитий фільтр - пристойний опір. Але для таких коліс потрібен чітко визначений напрямок обертання, в іншу сторону насос качати майже взагалі не буде. І тут все не так погано, повертаючись до двигуна, - змінивши конструкцію магнітопропода статора та форму магніта ротора, можна заставити двигун такого типу обертатися завжди в одну і ту ж сторону!!! Далі про цей двигун: є у нього
особливість - статичний момент сили на валу тобто його можна навантажити до певного моменту, він обертів не втратить, а от далі, як я вже казав, відбувається різка втрата моменту сили. Я веду до того що оцінюючи прокачку потрібно дивитися в вершу чергу на розміри крильчатки, степінь забитості фільтра, довжину та діаметр з'єднувальних трубок, наяність флейти та інші гідравлічні опори. Потужність двигуна останній фактор який треба брати до уваги: поки він крутиться він буде качати, а от скільки - це залежить не від потужнотсі у ватах.
Як висновок: на мою думку у такого насоса більше недоліків ніж переваг. Перевага влесне тільки одна - простота конструкції, тай то сумнівна. У каністрах поставити асинхронний двигун з короткозамкнутим ротором не така вже й проблема. Але які прокачки ми отримаємо!!! Падіння продуктивності, про яке писав arlekin05, становитиме декілька процентів, його навіть помітити буде важко.
Чому не роблять нормальних насосів до акваріумніх фільтрів? Може у когось є інформація чому саме так ?