Честное слово - не хотел создавать подобную тему, думал вычитаю, создам пару точечных тем с вопросами и все будет ок, но создать функционирующую замкнутую систему оказалось не так просто.
Поэтому да бы не засорять форум кучей тем, ПРОШУ помочь/подсказать по ряду вопросов.
- juwel primo 110 литров (не покупайте, тупо немецкий маркетинг, стекло искажает, нормально смотреть можно как картины расстоянием от метра)
- штатный фильтр Bioflow super 500 (никаких нареканий нет, работает бесшумно, мочалок для такого объёма думаю достаточно)
- Seachem Matrix, вроде как 250мл с 28.03.2021 вместо зеленой мочалки
- штатный терморегулятор: 100 Вт
- штатный свет NovoLuxLED80
- доп.установлен аэратора Hydor Bubble Maker
- базальт черный окатанный фракцией 2-4мм (ох и задолблася я его перебирать как гречку, но зато отмыл и прожег в духовке на славу)
- карпатский камень (отмыт и проверен уксусом)
- зеркало + лава под ним
- таймер E.NEXT e.control.t13
- светильник ALS spectrum
- СО2 с 28.03.2021 (по свету 4+4 часа и 100пуз\мин
- таймер sonoff
- Автокормушка «МИКРО РЕВОЛЬВЕР» - Скрытый текст
Изначально задумывался дизайн с перспективой. Но когда получил банку, а получил ее после покупки камней, произошел первый облом – буржуи, в описании своей банки, указали общие габариты, в то время как я был уверен, что это цифры стекла. Поэтому покрутив-повертев каменюки, увидел Букский каньон Черкасской области, где был пару лет назад.
Воодушевившись этой идеей, стал ее воплощать, создав первые темы на форуме: Чем склеивать камни? - https://www.aquaforum.ua/showthread.php?t=281298
+
Базальт / кварц / лава - одним словом грунт - https://www.aquaforum.ua/showthread.php?t=281189
+
Совет по растениям на запуск - https://www.aquaforum.ua/showthread.php?t=281494
В итоге получилось то, что видите на фото.
То ли неДОцихлидник, то ли неДОтравник, я же называю это акваскейпом
15.12.2020 – запустился и вобщем все прошло гладко.
В грунт натыкал таблетки Ермолаева и 7 дней пшикал AQUAYER Биостартер.
Также были запущены первые жители – неокардинки блю дрим, чему домашние были очень рады, не думал, что такой фурор креветосы произведут, но до сих пор к ним повышенный интерес. Все живы и здоровы, даже линьку уже наблюдал.
Мой аэратор Hydor Bubble Maker, по которому создана отдельная тема (https://www.aquaforum.ua/showthread.php?t=281271) и из-за которого сегодня произошел переворот в банке в поисках причины гула. Версия с трубкой вдоль стекла оказалась неверной, гул все равно продолжался, поэтому была возвращена кое как на свое место.
Если есть предложения как избавиться от гула буду благодарен, т.к. не представляю как рыбам жить среди этого шума 24 часа.
Свет – уже первый в очереди к мастеру на правильный свет. Надеюсь, к концу января мой светильник будет готов.
СО2 – второй месяц идет борьба с женой за установку готовой системы «лимонка», пока убедить не удалось из-за ее позиции, что все оборудование только внутри и никаких трубок, банок, балонов.
Также была попытка помочь растючке (вычитал в инете) получить чуток СО2 путем добавления 100мл столовой газированной воды по утрам. Буквально на 3 день появилась незаметная пленка. Гугл сказал, что это может быть причиной скопившегося неиспользованного СО2 на поверхности, что вобщем очень похоже на правду с газировкой. Второй день как не добавляю ее и пленка вроде исчезла.
Ну тут просить совета/помощи думаю нет смысла, альтернативы лимонке или балонной системы просто нет.
Решил немного отвлечься от оборудования с растючкой и заглянуть в будущее, день когда начну заселять рыбку. И вот тут прям облом так облом. Много смотрел и много читал, винегрет получился, снова начал пробовать читать и смотреть, и в конец запутался. Наверно это и стало причиной создания этой темы – пока еще самое начало, есть возможность что-то исправить и к чему-то подготовиться, чтоб в итоге все не закончилось полным перезапуском.
Как я понял, цихлидник – это 200+ литров и 0 растючки, т.к. цихлиды рыбки большие и ко всему еще жрут растючку. А значит цихлидник - это 100% не мой вариант. Даже если взять мелочь рамирези, которая смогла бы жить в травнике, то с моим опытом и знанием эта сложная рыбка не выживет у меня.
Значит мой вариант №2 – пузатая мелочь.
Но и тут не так все просто.
Оказывается, несмотря на свои маленькие размеры, рыбки эти со своим индивидуальным характером и привычками, не учесть которые просто нельзя. Итак, вопросы по рыбкам:
1) Центральным элементом будут барбосы, от них и буду отталкиваться. Хочу стаю из 12 барбусов = 6 суматранских + 6 мшистых на средний слой.
Этого количества достаточно для стаи (нигде не нашел понятия стая)?
12 барбусам комфортно будет в моей банки или надо увеличить/уменьшить поголовье?
2) На нижний слой 3 корика венесуела оранж. Точно знаю, что они совместимы с барбосами, НО у меня вся полянка в элеохарис мини (Eleocharis sp. «Mini»), а все остальное в камне и зеркале.
Смогут ли они жить в такой среде из зеркала и камня?
Выживет ли элеохарис?
Достаточно ли 3 кориков или надо поднимать количество до 5 как того требует гугл мануал?
3) На верхний слой самое сложное – щукоподобные не нравятся, пока из верхних нравятся микрорасбора галактика в количестве 25шт, Данио-рерио 15шт. или факельный эпиплатис 20шт.
Может есть более интересный вариант верхний, посоветуйте, пожалуйста.
4) Вопрос по неокардинам и кристалам. Барбосы дерутся, барбосы террористы, барбосы откусывают плавники. И только про цихлид гугл говорит, что с креветками нельзя. Как на практике обстоят дела барбосов с креветосами ? Не хочу прощаться с рачками.
5) Как про «среднеслоих», так и про «верхнеслоих», и даже про барбусов пишут, что всем нужны укрытия в виде зарослей. Заросли – это длиностебелька, которой у меня нет.
На сколько это правдивая информация, у многих видел вообще пустые банки и норм?
Если таки надА, то подскажите, пожалуйста, какую такую растючку высадить чтоб и красиво в интерьер вписалась и чтоб была полезна рыбе?
6) Гроты, завалы, арки. Пишут, что также нужны, т.к. получается тем самым некое зонирование. Как я понял, это больше относится к территориальным рыбкам – цихлидам, но в то же время, даже самцы барбосы иногда хотят уединиться и отдохнуть от альфа самца.
Подскажите, бывают такие случаи, что шныряя между арками, всякими щелями, рыбка застревает? Или они все же не на столько глупы и оценивают свои габариты и щель куда лезут?
7) Все вышеперичесленные рыбки спокойно относятся к травке, которая в моей банке или как коты половину растючки могут переесть?
Далеко не уверен, что вопросы закончились, скорее просто устал писать
Не кидайтесь сильно тапками, все когда-то с чего-то начинали
- температура воды - 25 градусов
- рН - 8 (тест Ермолаева / стабильно 8, поэтому делаю редко)
- РО4 (тест Ptero вскрыт 02.02.2021):
02.02.2021 - 0мг/л (мой глаз) или ближе к 0,05мг/л (жены глаз)
05.02.2021 - 0,05мг/л (мой глаз) или ближе к 0,1мг/л (жены глаз)
07.02.2021 - 0,25-0,5мг/л (мой глаз) или 0,5мг/л (жены глаз)
10.02.2021 - 0,25 (мой глаз) или 0,25мг/л (жены глаз)
12.02.2021 - 0,25 (мой глаз) или 0,5мг/л (жены глаз)
14.02.2021 - 0,25мг, может быть совсем чуток в сторону 0,5
17.02.2021 - 0,25мг - 0,5 мг
24.02.2021 - 0,25мг - 0,5 мг
03.03.2021 - 0,5мг - 0,8 мг
12.03.2021 - 0,5мг
26.03.2021 - 1мг
- NO3 (тест Ptero вскрыт 02.02.2021):
02.02.2021 - 15мг/л (мой глаз) или ближе к 12-13мг/л (жены глаз)
05.02.2021 - 15мг/л (мой глаз) или ближе к 12-13мг/л (жены глаз)
07.02.2021 - 15мг/л (мой глаз) или 15мг/л (жены глаз)
10.02.2021 - 15мг/л (мой глаз) или 15мг/л (жены глаз) началось увеличение
12.02.2021 - 15мг/л (мой глаз) или 15-30мг/л (жены глаз) началось увеличение
14.02.2021 - между 15 и 30, но все же больше в сторону 30
17.02.2021 - 15 мг (все таки больше в оранжевый чем красный)
24.02.2021 - 15 мг (точно оранжевый)
03.03.2021 - 15 мг (точно оранжевый)
12.03.2021 - 10 мг
26.03.2021 - 10 мг
02.04.2021: рН - 6,75 - 7; NO3 - 5mg; PO4 - 0,25-0,5mg; K - 5mg
11.04.2021: рН - 7,5; NO3 - 5-10mg; PO4 - 0,25-0,5mg; K - 7mg
17.04.2021 (в 12:00): рН - 6,75 - 7; NO3 - 10mg; PO4 - 0,1-0,25mg; K - 8mg
23.04.2021 (в 19:30): рН - 7,5; NO3 - 10mg; PO4 - 0,5-1mg; K - 12mg
После установки автодозатора jebao doser 3.4 wifi:
Подача каждый день: NO3-1мл + PO4-2мл + Fe-1мл + Микро-1мл.
На 07.2021 эксперименты с К продолжаются.
На каждой подмене добавляю рН/КН- в пропорции 3мл на 5л воды, держу КН = 5
Показания стабильны, замеры вечером за день до подмены: рН- 6,75; КН= 5; NO3- 10mg; PO4- 0,5mg; K- ?mg (пока по К пробую)
Я від почвокровки відмовився - у мене якраз повільний травник з анубіасами, криптами, папороттю, буциками, валькою - їм потрібно не так багато світла, а от почвокровка потребує багато світла, навіть таж марсілія. Анабуаси навпаки тіневиносливі от і виходить невідповідність. У мене нитка з'являється від перебору світла, якщо посадити рослини що не потребують стільки світла думаю нитка піде. З мого досвіду під умови утримання анубіасів добре підходить в якості почвокровки єхінодорус ніжний.
Ну і при такому виборі рослин удо потрібне мінімальне, а то і взагалі відмовитись. Максимум торфяні таблетки під корінь крініума.
У мене в акві куча риб, я подаю СО2, але добрив не використовую вже років два, на старті калій давав. Ще посадив на задньому плані роталу Нру- вона витривала і нітрати добре під'їдає. Раджу все ж таки мати швидкоростучу рослину для підтримки балансу.
На рахунок білого кварцу - зробив аля пляж в себе в акві, розділив коричневий грунт і полоску білого кварцу спереду, але риби все одно грунт перемішують, щомісяця я в Золушку граюсь - відділяю білий кварц від камінців основного грунту. Ну і він все одно зеленіє - замочую в розчині хлорки. Не знаю чи надовго хватить мого терпіння
Ось до такого акваріуму я і йду. Цікаво було б подивитись на Ваш.
Тоді мабуть у ванну з сайдексом піде не тільки анубіас, а й почвокровка, хто виживе той виживе.
Грунт через сіфон продую, потім під краном промию та й у духовку.
Питання з мочалками. Їх теж можно було б промити та й у білизну щоб перестрахуватися від нитки, але бактеріїї - як з ними бути?
Коли акваріум стане порожній, то зливаю воду у відро, туди ж риб і туди ж аератор. При такому переселені цікаво скільки в мене є часу - 1 світовий день чи можно розраховувати на 2? Бо каміння штука не передбачувана, може все швидко поробити, а можно і завошкатись на кілька днів...
На мій акваріум можна подивитись зайшовши на мій профіль, фото старе, ще без пляжу але загальна концепція думаю буде зрозуміла.
Я робив перезапуск теж з кучою рибок, все зробив за 1 день. Мав два відра, і аератор.
1.Етап витянув рослини, і каміння. Каміння спочатку в РОЗЧИН хлорки на годину, а то і більше щоб зелені водорості відстали, потім щіткою. Муть осіла за цей час, далі виловив рибок.
Правда я з дезінфекцією грунту не заморочувався, так злегка промив.
2 .Етап - поставив мішки з лавою щоб збільшити рельєфність. Засипав це грунтом.
3. З грубшого розставив каміння і корягу - я зразу знав що це не кінцевий варіант скейпу, потім ще тиждень переміщав, але в акві вже була вода і риби.
4. Долив стару воду - скільки зміг зберегти і нову воду, приблизно половину ємкості акви.
5. Переніс риб і скільки зміг висадив рослини.
Тепер на рахунок дизінфекції, на мою думку вона мало що дає, ну залиєте ви стару воду і опля там спори нітчатки. А з трубками фільтра як бути, залити хлоркою і пів години ганяти ? А як хоть трохи хлорки в акву з рибками попаде ?! Всі передохнуть. Далі якщо ви хочете все продезінфікувати то це фактично перезапуск з 0, з встановленням нового аеробного циклу, помутнінням води, аміаком і т.д.
Каміння спочатку в РОЗЧИН хлорки на годину, а то і більше щоб зелені водорості відстали, потім щіткою.
Ви ніколи не пробували використовувати замість розчину хлорки засіб для прочистки труб "Кріт"? Або просто їдкий натр? Скляні та пластикові деталі відмилися від водоростей на ура). Промив під проточною водою і в акваріум. Ніяких наслідків для живності.
Пользователь, который поблагодарил Трионикс за данный пост:
Вже всі каміння просохли, але якісь чорняві вкраплення залишились після водоростей.
Питання - чи можна так залишити якщо візуально мене це влаштовує, чи ця чорнота може ожити та вилізти у майбутньому?
Питання порада - де розмістити краще помпу для піскопада так щоб і зручно і корисно було?
Фільтр внутрішній в задньому правому куті вмонтований, аератор в передньому правому буде. Гора буде в лівому куті та йти на спад до протилежних кутів. Більшість людей монтує помпу біля самої гори, ховаючи за нею. Я ж думаю протягнути трубу до самого фільтра і там поряд з ним встановити помпу, щоб для обслуговування лізти не за гору було. Як порадите краще? Чи все ж таки за горою, щоб труба не вийшла занадто довгою і не зменшила потужність помпи
А чому б не використати ейрліфт ? Колись будував піскопад без помпи). Вертикальна (або близька до вертикальної) трубка, внизу збоку робиться отвір для подачі повітря від компресора, низ трубки занурюється в ємність з білим піском (я використовував мармурову крихту). Під дією повітряних бульбашок пісок засмоктується в трубку та висипається зверху. І вода аерується, і піскопад працює. І ніякої допоміжної помпи.
А чому б не використати ейрліфт ? Колись будував піскопад без помпи). Вертикальна (або близька до вертикальної) трубка, внизу збоку робиться отвір для подачі повітря від компресора, низ трубки занурюється в ємність з білим піском (я використовував мармурову крихту). Під дією повітряних бульбашок пісок засмоктується в трубку та висипається зверху. І вода аерується, і піскопад працює. І ніякої допоміжної помпи.
Це був мій перший варіант, але з початку війни, кімната де розташований акваріум стала тимчасовим прихистком, згідно правил 2ох стін. У тій кімнаті частенько ночуємо, тому зайвий шум м'яко кажучи буде зайвим.
Помпа куплена, 10кг білого кварцу також.
Вже майструю гори, але робити це з карпатського каміння - просто жах.
Маліна виявилась якимось непорозумінням, завтра в епік змотаюсь за трубами.
Питань стає з кожним днем тільки більше. З нуля було значно легше все робити. Ось так зараз виглядає банка та конструктор карпатський.
Ви, мабуть, мали на увазі не аератор, а атомайзер). Тому і запропонував, що думав, що ви користуєтеся компресором). Піскопад на ніч можна вимикати, це ж не фільтр).
Нарешті закінчив з редізайном акваріума або більш доречне висловлювання - спростив все на скільки можливо.
Була мета - спростити обслуговування банки, довести до балансу траву та каміння, позбутися нитки та вьєтнамки.
Зроблені такі кроки:
1. як планувалось так і вийшло - залишився тільки еліохаріс міні, марселія, анубіас петіт та крінум. Всі вони пройшли 3 кола пекла - двічі вимочені в сайдексі з перекисем та 1 1раз в лимонці. Стан в них зараз жахливий
2. каміння все вичещене від водорослі;
3. грунт перемитий
4. губки та матрікс вимиті та залишені у воді для збереження колонії, хоча б якоїсь частки;
5. всі риби збережені та 1 равлик неретина
6. криль зварився але 3 шт все ж таки зберіг,
7. редизайн з урахуванням минулих помилок - дзеркало прибрано з дна (ніякого більше нез'ємного декору), простір навколо фільтра звільнений (відсутність перешкод для циркуляції води), ніяких більше мхів та довгостебельок
А тепер наступні питання, на які прошу допомогти знайти відповідь:
1. я хочу повернутись до розбитого світового дня. В цій темі я таке вже робив, але мета була інша, зараз - це повільний травник. Тому питання який має бути загальний час світового дня???
Поки у планах така формула: пів години на світанок + 2 години світла - нічний режим 0,5% десь 8 годин - 3 години світла + пів години на захід
2. взагалі не розумію що робити з УДО Дві почвокровки та крінум - це майже 100% грунт, а анубікам взагалі нічого не треба аби не трогали їх.
Може є сенс натикати у грунт 90шт Єрмолаєва та у дозаторі встановити РО4 1мл/одноразово на 3 дні, нітрат мабуть взагалі не треба з 30 какадушками, мікро 1мл/одноразово на 7 днів, а залізо взагалі вилити...
Їсти ці удо нема кому, а ось спровакувати нижчих воно може легко
3. Водопровод, СО2 та поніжайка КН ? Поніжайка раніша була необхідна щоб збити КН до 4 та дропчик СО2 ставав салатовим, а не десь зеленим, зараз питання чи є в цьому необхідність....
Поки в планах встановити СО2 на весь світовий день та навіть на час затемнення на мінімальномі рівні 30пуз/хв та подивитись на стан елєохаріса, якщо буде жовтіти, то збивати КН.
4. Ксен. Як світло не виставляй, але якщо каміння вище середини рівня води, то ксен неминуч. Краще тедіків тільки тедіки. Але СО2 з поніжайкою = максимум 1 місяць життя. Знову таки питання до п.3 - чи є така необхідність у цій поніжайці
5. пуріген - зараз його вимочую в білизні, обнуляю. Чи є сенс його повертати? Є підозра, що він сильно вибиває якісь елементи нітратів та стає наслідком дісбалансу. Мені взагалі здається,що йому місце у цихлідніках. З іншої сторони в мене майже цихліднік
Если Вы делаете медленный травник то УДО вроде как не про него.
Ну и СО2 про то же.
С другой стороны, по моему скромному опыту, мне не удалось на жёсткой воде получить красивую траву. Мой эхинодорус стал белый от кальция, а лимонник весь покрыт Ксеном и похож на облезшего кота. Сейчас перевожу 200л банку на 50% осмос и играюсь с газировкой (системы пока нет).
Мне кажется что капать углекислоту в минимальных дозах, для разнородного травника нужно по любому.
Забирал у одного аквариумиста папоротник. У него открытый аквариум литров на 500. Из растений 2 вида папоротника, камни, белый гравий и рыба непонятная, крупная, хвостов 15 длинной сантиметров 14-18. Так и не понял как оно называется (на немецком же). Фильтр встроенный - биологический: насос да горка синтепона. Так из всего обслуживания долив раз в неделю 20 литров с под крана и раз в 3 месяца подмена воды около 100л. Прополка раз в год ибо джунгли наростают. Света нет, только комнатный. Даже стекла не может.
Как у них это все получается - Я хз...
Тут как говорится "колеса накачал, фару проёр, а оно не едет никак..."
Ну получилось з водопадом класно. Вигляд чудо.
А от як далі буде... доріжки як від ксену плануєте очищати ? Можливо їх треба було камінцями відділити від основного грунту.
Далі по перервах в освітленні, на Грін аква не радять цього робити, це не природньо. Рослини проснулись, тільки почали харчуватись і тут бац, знову ніч, через кілька годин, знову день. Хіба в природі таке існує ? На мою думку краще безперервний світловий день на 8-10 годин.
СО2 я б залишив, а от по УДО подивився по ситуації.
Ну получилось з водопадом класно. Вигляд чудо.
А от як далі буде... доріжки як від ксену плануєте очищати ?
п.4 моєї доповіді - ТЕДІКІ. Це перевірений факт, тільки вони здатні з ним боротись. Я навіть замовив вже, щоб встигнути під акцію 1грн в почтомат НП, але продавець на лох.юа ігнорить і не відповідає Доречі, доріжки ксену не бояться, це дно і там його не буде 100%, а ось скеля, яка навіть трохи вилазить з води, то вже інша справа і ксен не минуч, який би я світ не ставив. І в цьому було питання - тедікі + со2 + кн поніжайка = смерть тедікам
Цитата:
Сообщение от Shiroko
Можливо їх треба було камінцями відділити від основного грунту.
А навіщо? Я трохи переживав за єдиного коріка, але він виявився охайним коріком і нічого не змішується. Тобто з доріжкою все файно.
Цитата:
Сообщение от Shiroko
Далі по перервах в освітленні, на Грін аква не радять цього робити, це не природньо. Рослини проснулись, тільки почали харчуватись і тут бац, знову ніч, через кілька годин, знову день. Хіба в природі таке існує ? На мою думку краще безперервний світловий день на 8-10 годин.
Я цю тему вивчав і навіть ексерементував. Але, по-перше, не побачив різниці, окрім тої що СО2 став економніше використовуватись без цих вкл/викл, по-друге, полізла водоросль саме з довгим світовим днем, по-третє, все ж таки в природі є така річ як хмарки , і саме головне - подивіться які в мене рослини лишились, це ж тепер повільний травник, де не треба багато світла, я навпаки хочу мало світла, щоб зменшити вирогідність появи водорослі.
Цитата:
Сообщение от Shiroko
СО2 я б залишив, а от по УДО подивився по ситуації.
Добре, лишив. Навіть пів години тому висунув базуку, яку вимочував 4 дні в білизні, а потім знезаражував натрієм тіосульфатом. Встановив її на задню стінку, зняв носик з фільтру, щоб помпа дула на бульбахи, а ті рівномірно заповнювали весь простір банки. І тут питання №3 вилазить з моєї доповіді - ЩО робити з поніжайкою КН ? СО2 без кн=4 марнотратство, бо в мене ж не осмос, а водопровід, де кн якщо пам'ять не підводить близько 8, тобто со2 взагалі не усвоюється, більш того рн на рівні 8, дропчик синющого кольору. Але якщо я застосую КН - хана тедікам, хана тедікам - привіт ксен.
. Добре, лишив. Навіть пів години тому висунув базуку, яку вимочував 4 дні в білизні, а потім знезаражував натрієм тіосульфатом. Встановив її на задню стінку, зняв носик з фільтру, щоб помпа дула на бульбахи, а ті рівномірно заповнювали весь простір банки. І тут питання №3 вилазить з моєї доповіді - ЩО робити з поніжайкою КН ? СО2 без кн=4 марнотратство, бо в мене ж не осмос, а водопровід, де кн якщо пам'ять не підводить близько 8, тобто со2 взагалі не усвоюється, більш того рн на рівні 8, дропчик синющого кольору. Але якщо я застосую КН - хана тедікам, хана тедікам - привіт ксен.
Вот только тест-полоской воду в аквариуме пачкал - кН +/- 10. СО2 вообще пол литра в судок перевернутый набираю. Растения явно неспешно бульбашат. Даже цвет набрали. А без газа совсем не бульбашат. Так что все там усваивается. Может не на 100% но эффект явно есть.
Нужно пробовать.
Ну в мене вода теж досить жорстка, понижайок не використовую, заправка СО2 балона коштує копійки. 50грн/1 кг. Тому хай дує, а от по тедіках подивитись, якщо почнуть дохнути- ну тоді або СО2 прибрати або неритин завести. Дорожче але теж справляються з нальотом.