Цитата:
Допис від glottis
С точки зрения роста над собой - круто было бы проводить разбор работ. Не просто критика, а детальный разбор как построена композиция, что в ней хорошего и что можно улучшить.
|
Ну давайте спробуємо! Я знову ж візьму на себе сміливість, і почну, а хто зможе щось додати чи поправити приєднуйтеся!
Не будемо мілочитися і візьмемо для "розборок" головний приз.
По композиції. Класична "U" - подібна, але із масою цікавих рішень.
Композиційний центр чітко окреслений. Це сама яскрава точка на знімку на задньому плані і вся композиція організована таким чином, щоб спрямувати погляд глядача через усі плани до цього центру.
Автор використав всі можливі засоби перспективи. Лінійні і тональні. Всім відомо, що за звичкою людина починає розглядати картинку із ліва направо і тут автор подбав, щоб нам було за що зачепитися. Фактурний корч приковує увагу, а плавні лінії, сформовані пісчаним намивом, корінням та рослинністю делікатно вказують напрямок погляду. Напрямок руху зграйки риби також «підказує» куди рухатися глядачу). Окрім грамотно сформованих ліній, автор майстерно попрацював із тональною перспективою. Тут акваріум постає, як багаторазове чередування світлих і темних ліній, які, наче сходи, ведуть нас вглиб композиції, тобто саме туди, куди хоче автор.
Ви помітили, як неймовірно розбиті плани? На перший погляд може здатися, що у картинці їх лише два: передній і задній. Особисто я нарахував п’ять. Спершу я не міг второпати чому автор розташував крайні точки переднього плану на різних рівнях. Зверніть увагу на відступ зліва, в той час як права, темніша, сторона розташована практично біля переднього скла.
І лише згодом, аналізуючи плани композиції я збагнув, що у цій невидимій, на перший погляд, діагоналі, було розміщено справжній передній план, а коріння і яскрава дуга із зелені це вже план другий!
Ще цікавіша ситуація із третім планом… Він як той суслик, якого не видно, але він є) Третій план - це простір, який логічно вгадується між зеленою дугою хеміантуса куби (?) і групою корчів на задньому плані. Підказкою для нашого ока, є поверхня води, по якій, завбачливо, була пущена ряб, щоб підкреслити перспективність і протяжність цієї площини. Фантастика!
Із четвертим планом просто – другий ряд корчів. Втім, придивіться уважно і Ви помітите, що права сторона дещо виступає уперед, тобто рядів, грубо кажучи, два і це також додає до перспективи.
П’ятий план зовсім ефемерний, але він все ж присутній. Саме туди автор спрямовує погляд глядача, саме туди змушує вглядатися і гадати: а щож там, за тією білою пеленою? Там точно щось є!
І ще один ДУЖЕ важливий нюанс! Акваріум зроблений так, що у ньому не видно границь скла! Взагалі! Уявіть який ефект дає відсутність видимих границь із настільки детально пропрацьованою перспективою! Це дає ефект повного занурення на дно водойми і Гран Прі!)
Ну і на останок хотілося б торкнутися важливості якісної комп'ютерної обробки знімку)))) І я не жартую. Погляньте, що я дістав, склеївши крупні плани акваруму із відео!
а тепер ще раз конкурсне фото.
Тож не економте на ретушерові і чудова робота заграє всіма своїма гранями!)
Скрытый текст
Цікаво звідки і чому у організаторів два варіанти фото акваріуму?
