Хочу ще тут повторити свій допис з сусідньої гілки (бо там він автором ніяк не був прокоментований).
Dmitry Karpenko:
3. Ни в одном из представленных bomberman варианте сборок не стоит красного диода 620-630нм. Используется глубокий красный диод с пиком излучения на 660нм. Как неоднократно убеждались аквариумисты, этот диод провоцирует рост нежелательных водорослей. Также можно отметить что вклад этого диода в видимую световую картину отрицателен, так как белый свет с пиковым излучением около 660нм не используется в пресноводных аквариумах, добавка 660нм света дает неестественный оттенок красным цветам. Таким образом, констатирую - применение 660нм диода - ошибка, причем двойная.
Отдельно отмечу - мизерное количество излучения на длине волны 660нм, которое в принципе может давать этот диод, не способно сколько-нибудь заметно влиять на фотосинтез, а может только испортить цветовую картину.
Lazunda:хлорофіл (а саме він на левову частку відповідає за фотосинтез в наших рослинах) найбільш чутливий до фіолетово-синього і червоного спектрів (660 і 450 нм).
а до зеленого найчуттєвіший Фікоеретрин - це дуже важлива частина спектру...але у випадку коли Ви у вашому акваріумі хочите вирощувати ціанобактерії (читати синьо-зелені водорості) чи червоні водорості (до складу вищих рослин він не входить).
...Звичайно що для видового акваріуму нам потрібно щоб все було "красіво"...5000К, CRI під 100. Але якщо, наприклад, завдання стоїть вирощування рослин на продажу, тобіж мінімальні витрати на споживання електири та максимальний прирост рослин - можна взагалі скліпати лампу на основі синіх і червоних монохромів з вузьким довжинами хвилі в районі 445 і 660 нм. (в районі 1:8)..можна парочку УФ семіледівських дати щоб задовільнити рослини в цій (хоч мало, але, все-таки потрібній) частині спектру. Розрахувати все в районі 100-150 мілімоль/м2/сек...і буде вам щастя!
...а ще краще щоб дана меджанта рубала, наприклад, коли ви на роботі і особливих естетичних вимог в плані освітлення до акваріумі не ставиться.... а в часи "споглядання", наприклад після робити..по таймеру цей 445-660 суп вимикається і включаються білі діоди з тими самими 5000-6000 К і CRI 90 (типу CITIZEN CL-L233-HC13N1-C чи Sharp GW5BNC15L02).
...Це, звичайно, ж суто мою думка, базована на власному досвіді....і яка, звичайно ж, заслуговує на розбомблення в пух і прах на теренах цього сайту)
